Tomas film Postad 17 december 2006 Postad 17 december 2006 Hej! Igen Alla fantastiskt hjälpsamma filmentusiaster. Snart skäms man att bara fråga men det är ju så man lär sig att hjälpa andra. Denna gång gäller följande: När jag använde pinnacle 9 plus och brände dvd gick allt mycket lätt. Inställningar för bränning vill jag minnas var 6 mb/sek och cbr. I premier p2 finns en stor mängd inställningar att välja på som förvirrar mig Jag tror att jag använt 7mb/s mm- och vad betyder tex pass 1 och 2 mm? För att kunna styra brännarhastigheten har jag sedan lagrat i en mapp och sedan brännt ut via Nero. De provbränningar jag utfört visar sig vara svåra för en vanlig DVD -spelare att starta läsningen av (fungera ibland och ibland inte trots att bränning är utförd i bara 2x hastigheten) Tacksam för svar hur jag skall ställa in för att detta skall fungera samtidigt som videokvaliteten är den bästa möjliga. Bästa videohälsningar från Tomas 0 Citera
Rogge Postad 18 december 2006 Postad 18 december 2006 Jag rekommenderar att trycka F1 och söka på Adobe Media Encoder Video options där all info du vill ha finns ang 1 pass/2 pass samt info om övriga inställningar, vad dom gör osv. :) Om inte DVD-spelaren alltid vill starta hade jag sänkt bit raten på det jag kodar. Prova med PAL DV 4:3 High Quality 4Mb VBR 2 Pass och se om det fungerar bättre. Fungerar det inte bättre, byt skivor och se om det hjälper. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.