Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej

När jag bränner ut min DVD blir bilden " skakig ". Mest vid rörelse och ljusa partier i filmen. Har precis bytt från encore 1,5 till 2,0 innan hade jag inte problemet.

Är det någon som upplevt samma problem med 2.0?

Ska testa idag att bränna projektet i 1.5 igen för att se om det fungerar annars är det något annat fel jag gör.

Det enda som jag har ändrat dock är programversionen annars gör jag på samma sätt som förut.

Fredrik

Posted

Det låter som om filmens Field Order har blivit vänd någonstans. Det är för lite info för att ge något detaljerat svar dock. Dvs, om det är gamla 1.5-projects som är importerade in i 2.0, om filmen är DV eller MPEG, vad du använder för ev Presets för Encoding i Encore, varifrån kommer filmen - Premiere/Final Cut/Pinnacle, mm, mm.

Posted

Hej

Redigerar i Avid

Kör ut en quicktime reference

Encodar i Sorensen 4.2

video 6000

audio 192 mpeg 2

Filen är en mpeg2 fil med mpeg 2 ljud

Så har jag alltid gjort

Jga gjorde ett nytt projekt i encore 2.0 och brände ut. Bilden blir ryckig. Ser ut som kameramannen är nervös!!

Gjorde ett nytt projekt i 1.5 och körde ut tyvärr samma fenomen.

Ska just nu testa om det har med fieldorder som du sa. Har gjort fel på det förut men tror inte att det ska vara det nu men ska kolla för säkerhets skull.

Har en annan teori har installerat servicepack 2 samtidigt som jag installerade lite nya prog som krävde det.

Kan det vara det som är problemet?

Hoppas inte det för jag har inte lust att göra en ominstallation igen

Återkommer med upplösningen eller mer önskan om hjälp

Fredrik