Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hallå alla!

Går i tankarna om att köpa ny video kamera. Kommer att anväda min videokamera enbart under vintern så jag är mycket beroende på att kameran levererar bra kvalite och färger även när vädret är mörkt och grå aktigt, Och jag har funderat att löpa en videokamera i prisklassen 10 - 20 000. Men jag vet inte om man ska köpa en hd tv kamera eller en vanlig dv 3ccd? Har kolla lite på dom hära:

Sony HDR-HC3

Canon XM-2

Panasonic NV-GS500

Eller om någon annan har nått annat bra allernativ

Men vill helst ha en kamera med hantag som den dära ovannända canon har. hoppas ni kan hjälpa mig med detta problem så jag inte köper grisen i säcken

Tack på förhand

Postad

Hej!

Jag har själv Canon XM-2:an som jag tycker är väldigt bra och är den enda som har handtag av dem kameran som du hade tittat på vilket gör det lättare att åka med den efter en skidåkare. Fast den kostar 21 895kr hos http://www.scandinavianphoto.se fast jag tycker den är värd dem pengarna.

Den Sony HDR-HC3 är ju HD så får man då inte bättre bild? Fast då måste man ju ha en stark dator och ett redigeringsprogram som klarar att arbeta med HD eller?

Kommer att anväda min videokamera enbart under vintern så jag är mycket beroende på att kameran levererar bra kvalite och färger även när vädret är mörkt och grå aktigt, Och jag har funderat att löpa en videokamera i prisklassen 10 - 20 000.

Är det inte då bättre att köpa en billigare kamera och satsa på ljud,ljus, ett redigeringsprogram eller ett effektprogram?

/Jesper

Postad
Hej!

Jag har själv Canon XM-2:an som jag tycker är väldigt bra och är den enda som har handtag av dem kameran som du hade tittat på vilket gör det lättare att åka med den efter en skidåkare. Fast den kostar 21 895kr hos http://www.scandinavianphoto.se fast jag tycker den är värd dem pengarna.

Den Sony HDR-HC3 är ju HD så får man då inte bättre bild? Fast då måste man ju ha en stark dator och ett redigeringsprogram som klarar att arbeta med HD eller?

Är det inte då bättre att köpa en billigare kamera och satsa på ljud,ljus, ett redigeringsprogram eller ett effektprogram?

/Jesper

Okey då ska jag sluta tveka, Köper canon kameran, Har haft massa mindre dyra kameror men nu vill jag köpa en som man har mer än 1 vinter. Lika bra att köpa en lagomt bra och ha den 4a år tex så man lär sig använda den på optimalt sätt, änn att köpa ny varje år för typ 5000

Men tack för hjälpen!! Du skulle inte va intresserad att skicka en 5 sec film som du filmat från din kamera? så man fick se på hur bildkvaliten är?

Tack!

Postad
Okey då ska jag sluta tveka, Köper canon kameran, Har haft massa mindre dyra kameror men nu vill jag köpa en som man har mer än 1 vinter. Lika bra att köpa en lagomt bra och ha den 4a år tex så man lär sig använda den på optimalt sätt, änn att köpa ny varje år för typ 5000

Men tack för hjälpen!! Du skulle inte va intresserad att skicka en 5 sec film som du filmat från din kamera? så man fick se på hur bildkvaliten är?

Tack!

Kolla på http://www.gothenstudios.se/spilldmjolk.html som jag har filmat med Canon XM-2.

/Jesper

Postad

Ändrade rubrik från "Kanske inte hör hemma här men men, fråga angående videokamera" och flyttar tråden till "Videokameror".

Slarva inte när du postar, hade du tagit dig lite mer tid hade du utan problem kunnat lista ut att denna inte ska ligga under videoredigering.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...