Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelfilm på bio? DVD? BLue ray?

Alla kamerona har för och nackdelar beroende på vad slutmediet är och vilken look du vill ha på din film.

Den som troligtvis är den bästa universal kameran av de tre är Canons XHa1, men dess ljudhantering har en del brister, men beroende på vad för film du skall spela in kanske inte det spelar nån roll.

Så berätta lite mer hur du planerar använda kameran.

Postad

Filmerna kommer att visas på DVD och på enstaka visningar på filmfestivaler. Jag bryr mig inte om smådetaljer när det kommer till teknik. Det viktigaste är att bilden blir tillräckligt bra så man kan kräma upp den i posten. Så att det ser snyggt ut helt enkelt. Så lite video känsla och så mycket film känsla som möjligt. jag klarar inte av när det ser förmycket video ut.

jag gillar att kameran ska vara prövad av många. och att den är allmänt accepterat som en bra kamera. när det gäller så mycket pengar så vill man inte gambla. En kamera som alla vet är fet liksom.

XHa1 kanske inte är testad av så många men en känsla jag har säger mig att den är fet. har inte läst några recensioner dock.

Vilja ljud brister menar du ?

Postad

Nackdelen är att A1(HDV) kör med komprimerat ljud vilket försvårar postproduktionen.

Det andra är kör du bara men en extern mic så kan du inte skicka in ljudet i två kanaler som går att ställa in volymkontrollen självständigt. Utan 1 källa - 2kanaler = Samma vaolym på båda kanalerna.

Går visserligen att lösa med antingen två externa mickar alt en splitter.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...