taktikal Postad 27 november 2006 Postad 27 november 2006 dags att köpa kamera. Dessa är alternativen. Vilken ska jag välja ? (jag ska spela in spelfilm) Canon XH A1 Sony HDR-FX1E Panasonic AG-DVX100BE 0 Citera
MovieSwede Postad 27 november 2006 Postad 27 november 2006 Spelfilm på bio? DVD? BLue ray? Alla kamerona har för och nackdelar beroende på vad slutmediet är och vilken look du vill ha på din film. Den som troligtvis är den bästa universal kameran av de tre är Canons XHa1, men dess ljudhantering har en del brister, men beroende på vad för film du skall spela in kanske inte det spelar nån roll. Så berätta lite mer hur du planerar använda kameran. 0 Citera
taktikal Postad 27 november 2006 Författare Postad 27 november 2006 Filmerna kommer att visas på DVD och på enstaka visningar på filmfestivaler. Jag bryr mig inte om smådetaljer när det kommer till teknik. Det viktigaste är att bilden blir tillräckligt bra så man kan kräma upp den i posten. Så att det ser snyggt ut helt enkelt. Så lite video känsla och så mycket film känsla som möjligt. jag klarar inte av när det ser förmycket video ut. jag gillar att kameran ska vara prövad av många. och att den är allmänt accepterat som en bra kamera. när det gäller så mycket pengar så vill man inte gambla. En kamera som alla vet är fet liksom. XHa1 kanske inte är testad av så många men en känsla jag har säger mig att den är fet. har inte läst några recensioner dock. Vilja ljud brister menar du ? 0 Citera
ofstudios Postad 27 november 2006 Postad 27 november 2006 Bara till att Gågla dem, men Panasonic hade jag tagit om den har möjlighet att spela in HD, annars så har dem andra det vilket kan vara mer frestande. 0 Citera
MovieSwede Postad 29 november 2006 Postad 29 november 2006 Nackdelen är att A1(HDV) kör med komprimerat ljud vilket försvårar postproduktionen. Det andra är kör du bara men en extern mic så kan du inte skicka in ljudet i två kanaler som går att ställa in volymkontrollen självständigt. Utan 1 källa - 2kanaler = Samma vaolym på båda kanalerna. Går visserligen att lösa med antingen två externa mickar alt en splitter. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.