kricar Posted March 14, 2004 Share Posted March 14, 2004 Hej.. Har en idé som jag gärna vill utveckla. Det är nämnligen en tv serie jag vill skriva om. Har kollat runt och läst lite på om att hur man skriver filmmanus.. Hittills har jag bar hittat film manus, vore kul om man fick sig ett titt på serie manus.. Sättet på att skriva är nog likadant, men är det någon skillnad.. synopsis osv? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik.Andersson Posted March 15, 2004 Share Posted March 15, 2004 tv-manus ser lika dant ut. Jag läser tv regi i göteborg. vi har manus utbildning också, den borde du gå. Vi har också fått gjort en ide. Och då fick vi lära hos att göra en konceptbeskrivning. Vilket innehåller. Karaktärer,treatmeant, ton, arena, tema mm när man gör serier så brukar man även ha en storyline Jag vet att de jobbar massa förffatare på en serie huvudförfattare storylineförfattare avsnittsförfattare lycka till 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daybreak Posted March 18, 2004 Share Posted March 18, 2004 http://www.dailyscript.com/links.html 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts