Sittin Posted November 25, 2006 Posted November 25, 2006 Tjenna! Skulle egentligen frågat igårkväll, men var så påverkad av alkohol så jag inte kunde bestämma mig på vilket sätt jag skulle formulera frågan! Idag e jag snabbare men inte mindre förvirrad! Jag har alltså ett problem, som du/ni säkert har förstått! När jag gör en film i MovieMaker börjar saker "lagga" i programmet när jag kommer upp i en sådär fem minuter! Det kan även hänga sig och allt man inte sparat går åt helvete! Har tagit upp detta i div. forum och fått till svar att MM bara är dynga! Tycker dock det räcker för mina behov! Lätt att fada in grejer i varandra! Och det är just det jag gör! Inget trixande o mixande än iaf! Testade ett gäng olika "pirater" för att se vilket prog. som jag tyckte var bra och kom fram till Cyberlink Power Director funkade bra! Köpte sedemera fullv. och kom fram till att det beter sig på exakt samma sätt som MM! Har kollat runt lite i forumet utan att hitta något som kan lösa mina problem! Har även uppfattat att "ni" inte gillar frågor av typen "varför krashar" osv! Men... kan det ha med RAM att göra då båda programmen slutar fungera efter en sådär fyra-fem minuter råmaterial? Har 1024 i burken nu och känner att jag inte vill köpa mer bara för att kolla! 0 Quote
Max_H Posted November 25, 2006 Posted November 25, 2006 Ladda ner en testversion av ngt annat program, ex Premiere Elements, och testa om det blir samma där. Annars kan ju testa med något minnestestarprogram för att se om ngt är paj. Ex. http://www.memtest86.com/ /Max 0 Quote
Sittin Posted November 27, 2006 Author Posted November 27, 2006 Jag menar att det kan ha att göra med att jag har för LITE minnen! Dom jag har är okey iallafall! 0 Quote
Max_H Posted November 27, 2006 Posted November 27, 2006 Har iofs aldrig gjort något seriöst med Movie Maker men bättre än så ska det väl funka med 1Gb ram. /Max 0 Quote
Sittin Posted November 27, 2006 Author Posted November 27, 2006 Hmmm okay! Nu var det powerdirector ioförsig :) Men tack iallafall! 0 Quote
Recommended Posts