Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

hej igen

jo, jag har filmat en skevens där man ser himmlen och tänkte jag att ska komma fram/formas ett ansikte ur ett moln hur gör man det? (som i harry potter 4 när dödsätarna kommer) ska man använda AE, cumbustion eller något 3d program som maya?

/David

Postad

Det går med fractal noise och displacement maps och compound blur (i AE), men för att få det snyggt är det lite pill. Jag använde den tekniken för att få mat-os att förvandlas till ett hjärta i en reklamfilm (plus lite "äkta" rök filmad mot svart bakgrund).

Kolla in tutorial 21 på den sjukt talangfulla Ayatoweb för att få kolla på hur dom funkar: http://www.ayatoweb.com/ae_tips.html

Men är man duktig på 3DS eller Maya har man säkerligen mer kontroll - men jag är helt fel person att svara på det... :)

/Max

P.s. Jag veeeeeeeet - supertöntig bild - men KAN en mikromatsreklam bli annat...?

smoke.jpg

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...