krabban the dj Posted March 9, 2004 Posted March 9, 2004 Jag har en PowerBook G4, en DV kamera samt en kund som vill ha en filmsnutt från video till webben... Det fungerar ju bra att göra QuickTime video men hur gör jag bäst Windows Media filer? 0 Quote
ungfilm Posted March 9, 2004 Posted March 9, 2004 Windows media encoder 9. Finns gratis att ladda ned på microsofts sida. Lycka till www.microsoft.com 0 Quote
krabban the dj Posted March 9, 2004 Author Posted March 9, 2004 Tack...! Visste inte att det fanns tillgängligt på det viset! Nu undrar jag bara, pratar vi om samma sak? Kan man konvertera QuickTime filer i det programmet? Det är liksom det som jag är ute efter... 0 Quote
krabban the dj Posted March 9, 2004 Author Posted March 9, 2004 Prgrammet jag laddade ner känner inte till QuickTime. (.mov) 0 Quote
ungfilm Posted March 9, 2004 Posted March 9, 2004 Oj det är nog rätt. Det finns inget sätt att konvertera QT filen till avi. För då kan det göras lätt som en plätt. Men jag antar att den möjligheten inte finns. Jag skall kika runt, och se om jag hittar nåt. 0 Quote
krabban the dj Posted March 10, 2004 Author Posted March 10, 2004 Jag kollade iMovie och det går bara att exportera till QuickTime. Ska jag köra in filmen till kameran och via kameran dra över det till PC'n för att på så vis få Windows Media...?? Verkar jättejobbigt... men å andra sidan, alla sätt är bra utom de dåliga! 0 Quote
vilcans Posted March 10, 2004 Posted March 10, 2004 Premiere klarar att hantera både QT och Windows Media. Lägg in en QT-film på timelinen och exportera sen projektet som Windows Media. Men då måste du ju ha en PC med Premiere. Annars lär ju Final Cut greja det också. 0 Quote
krabban the dj Posted March 10, 2004 Author Posted March 10, 2004 Tack! En snabbkoll; Premiere = 6.500:- Adobe.com Final Cut = $999. (ca. 7.000:-) Apple Store Det är ju givetvis grymma program men jag vill ju bara spara om en film! Jag vill inte pynta så mycket bara för en sån grej... Men det kanske man måste!? Om det finns "sämre" mjukvaror i den bemärkelsen att de har färre funktioner, men fortfarande kan spara en QT-film i Windows Media format... Please name it for me! Mac (tian eller nian) eller PC (win 2000) spelar ingen roll. 0 Quote
ungfilm Posted March 10, 2004 Posted March 10, 2004 Du ville ha sämre. magix video deluxe 2.0 . 500kr på Åhlens 0 Quote
krabban the dj Posted March 10, 2004 Author Posted March 10, 2004 Tack! 500 spänn betalar jag gärna! 0 Quote
Recommended Posts