Jump to content

Recommended Posts

Posted

hellu

jo, jag ska snart söka till något gymnasium där man får lära sig grunderna i visuella effekter för att sedan läsa vidare. Problemet är att jag inte vet vilken linje jag ska välja... Media? Data teknik? Natur (för att få en bra grund, inte bara för film)? eller är det någon annan linje man ska gå??

Hjälp!!! jag blir prillig på allt!!!!

/David

Posted

någonstans där man kanske får lära sig bla. Unix, Shake, Maya + Mel Scripting, Houdini etc. vore bra=) (fast allt det här är kanske överkurs?)

ps: vad kan en riktigt bra snubbe på visuella effekter käna på typ "Framestore" i London?

Posted

Jag går Film & Musikgymnasiet i Norrköping. Det är en asbra skola där man läser mycket film, om man väljer den inriktningen. Men det är inte mycket effekter. Jag TROR att det kan vara svårt att hitta något sådant extremt inriktat på gymnasienivå. Att läsa virtuella miljöer (som de tog bort på våran skola :( ) är nog ett plus, annars vet jag inte vad man ska söka. Troligtvis någon data-liknande inriktning som sedan gör det lättare för en att komma in på något i effektvägen efter gymnasiet, Tyvärr...

• 1 month later...
Posted
någonstans där man kanske får lära sig bla. Unix, Shake, Maya + Mel Scripting, Houdini etc. vore bra=) (fast allt det här är kanske överkurs?)

ps: vad kan en riktigt bra snubbe på visuella effekter käna på typ "Framestore" i London?

Jag har hört talas om något filmgymnasium i göteborg som tydligen skulle erbjuda just mycket i datateknikens värld typ sånt som animering, visuella effekter etc... du kan ju se om du kan hitta nått om den:)