filmkotten Postad 13 november 2006 Postad 13 november 2006 Hej! Om jag gör en animering med en logo i AE som jag sedan skall använda i premier. Hur får jag då in animeringen i premiere utan bakgrund. Som det är i dag så får jag med den svarta bakgrunden från compositionen när jag tar upp den i premiere. Till saken hör att jag sparar ner till QT eftersom jag inte har "dynamic link" i premiere och kan väl därför inte importera AE direkt in i premiere. Behöver hjälp snarast. 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 13 november 2006 Postad 13 november 2006 Du renderar i en codec som klarar av att spara alphakanalen. (RGBA) Lämpligtvis gör du detta i Quick Time Animering Miljoner färger+/Animering+ Har du inte möjlighet till detta kan du rendera som tif-sequence som också stödjer alpha. (transparens) 0 Citera
filmkotten Postad 13 november 2006 Författare Postad 13 november 2006 Du renderar i en codec som klarar av att spara alphakanalen. (RGBA) Lämpligtvis gör du detta i Quick Time Animering Miljoner färger+/Animering+ Har du inte möjlighet till detta kan du rendera som tif-sequence som också stödjer alpha. (transparens) Rädd att jag inte förstår. jag exporterar till QT och väljer ställ in. Vidare till komprimeringstyp och skall då välja????. Tacksam för en guidning istället. 0 Citera
filmkotten Postad 13 november 2006 Författare Postad 13 november 2006 Ja, jag förstod tydligen vad du menade för nu funkar det. Stort tack 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.