Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej! Har försökt att få ut filmbilderna till TV:n så jag kan se dom där under tiden jag sitter o. redigerar i mitt Pinnacleprogram. Jag har kopplat upp min Canon XM2:a via en firewirekabel fr. dator´n. Har sedan anslutit kabeln som följde med Canonkameran fr. kameran till min S.VHS bandare som i sin tur är ansluten till TV:n via en vanlig antennkabel. Jag får enbart ut ljudet på detta sätt, dock icke bilden. Får inte ens ut bild till XM2:an. Bilden i kameran och i TV:n är blåfärgad. Bild o. ljud får jag bara ut efter det att jag renderat filmen. Tack för svar/tips. HG...

Postad
Hej! Har försökt att få ut filmbilderna till TV:n så jag kan se dom där under tiden jag sitter o. redigerar i mitt Pinnacleprogram. Jag har kopplat upp min Canon XM2:a via en firewirekabel fr. dator´n. Har sedan anslutit kabeln som följde med Canonkameran fr. kameran till min S.VHS bandare som i sin tur är ansluten till TV:n via en vanlig antennkabel. Jag får enbart ut ljudet på detta sätt, dock icke bilden. Får inte ens ut bild till XM2:an. Bilden i kameran och i TV:n är blåfärgad. Bild o. ljud får jag bara ut efter det att jag renderat filmen. Tack för svar/tips. HG...

Jag använder en Sony Dsr-11 bandare och då har jag kopplat den till datorn med firewire och sedan med TV:n med RCA-kablar och det fungerar för mig. Fast TV.n är några hundradelar senare än datorn.

Hoppas du förstod mig.

/Jesper

Postad

Okey! Jag förstår. Kan undra om redigeringsprogrammet är boven. Vad har du för red.program? För för mej blir det ju oxå digitalt fr. dator´n till kameran via firewirekabeln. Har gått in i menyn i kameran för att se om nå´n inställning är fel. Ja´ jag får luska vidare. Tack för ditt svar. Mvh. HG....

Postad
Okey! Jag förstår. Kan undra om redigeringsprogrammet är boven. Vad har du för red.program? För för mej blir det ju oxå digitalt fr. dator´n till kameran via firewirekabeln. Har gått in i menyn i kameran för att se om nå´n inställning är fel. Ja´ jag får luska vidare. Tack för ditt svar. Mvh. HG....

Ja, det kan nog vara vara att det inte fungerar med Pinnacle. Jag använder Avid Xpress Pro men testade med mitt Pinnacle och då fungera det inte att få ut bild på TV:n. :(

/Jesper

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...