Gå till innehåll

Mitt Andra världkrigs projekt Super 8


65roan

Recommended Posts

Håller på med ett projekt om andra världkriget. (Waffen SS Nordland) Men här har jag en liten snutt över. Super 8 filmen är avfilmad med enkel digitalkamera(stillbild) så kvalitén suger men man får ett hum tror jag. Filmen är inte redigerad utan intryckt rakt av i moviemaker och sedan lite text och musik. jag gjorde lite tema red Army

 

Hur blir det om man scannar in filmen. Får man en enda fil eller blir det uppdelat. Är det svårt att redigera. Har ingen koll på detta. Jag vill inte klippa i filmen på gammeldags sätt.

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Man får filmen så som man vill ha den, antingen på ett miniDV band eller som datafiler på DVD-skivor. ÄR filmen längre än 20 minuter så delas den upp i flera delar om du vill ha datafiler eftersom det inte ryms mer än så per DVD-skiva i DV-formatet.

 

Skärpan kommer att bli bättre, färgerna kommer att bli bättre, du slipper det pulserande ljuset och den ljusare "hotspot" i mitten. Du slipper de fula kanterna som syns på bild i ett par sekvenser, och kommer att få se mer av bildytan eftersom en projektor aldrig visar hela bildytan (den maskas av "gate" i projektorn).

 

Jag tycker inte att det är svårt att redigera, men man bör ha lite datorvana och har man någon som kan redigera som visar lite i början så sparar man mycket tid. Sedan kan man få hjälp från jälp-filerna och olika video-guider som finns på nätet (sök t.ex. efter "moviemaker tutorial youtube" eller liknande).

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...