Gå till innehåll

Panasonic NV-GS500/Raynox Lens


studiog

Recommended Posts

Hejsan ..

 

Har nu köpt en Raynox 0,5 Super Wide Angel Conversion Lens HD 5050 Pro till min Panasonic NV-GS 500 .. Men ett problem. Då ja böt stepring och montera den och zoomade till full vidvinkel så har ja svarta hörn .. De vill ja inte ha. Så då mecka ja bort en ring som satt fast på linsen och beställde en tunnare stepring så att linsen kom närmare kameran vilket hjälpte till rätt mycket. Nu är det bara lite kvar på högra hörnet.

 

Vill ju kunna zooma full vidvinkel utan å se något svart av linens kanter.

Va har ni för tips eller kanske borde ja byta ut linsen till en annan ??

 

Mvh Glenn

Länk till kommentar
Share on other sites

När det gäller vidvinkellinser så finns det en hel del att välja på, kan rekomendera en Raynox HD-3031 vidvinkellins 0,3x. Den kostar 1165kr på Scandinavian Photo, den har en filter diameter på 37mm så du behöver inte någon stepring. Inga svarta hörn eller kanter kommer finnas. Dock tycker jag personligen att de svarta hörnen inte gör så mycket, du får ju ut mer vidvinkeleffekt ifall du har det så

 

Länk till fisheyen: http://www.scandinavianphoto.com/product/item.aspx?iID=1562509

Länk till kommentar
Share on other sites

Hejsan ..

 

Ja fick min Panasonic VW-LW4307 ME vidvinkelkonverter 0,7x 43mm som passar direkt till min Kamera .. De som man också skall göra är å skruva loss den yttersta plastgrejjen på objektvit så lossnar den sk 4 kantiga grejjen . .

Så kommer man åt å skruva fast convertern mycket närmare. .

 

Den e suverän .. Ville ha vidvinkel inte Fisheye !!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...