Gå till innehåll

Ralfduran18

Medlemmar
  • Inlägg

    3
  • Blev medlem

Utmärkelser för Ralfduran18

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

  • Första inlägget
  • Konversationsstartare
  • Överlevde första veckan
  • En månad senare
  • Ett år

Senaste emblem

10

Anseende

  1. Men det här med ex kamerarörelsen. Vinklar mm. Det är överflödigt att ta med i sitt filmmanus med förutsätting att man inte ska regissera själv, eller?
  2. Grymt. Man lär sig mycket på denna sida. Grymt som sagt var.:D
  3. Tjo grabbs. Jag är grymt filminstressad och tror mig ha ett hyffsat unikt öga för film och dess vidare konst. Jag har skrivit ett par manus som faktiskt utan att dra ut på Bergmankvaliten ytterligare är väldigt bra ideer som skulle göra guld på film.:) Men varför är det så himla vitalt att man i sitt filmmanus ska beskriva exakt hur allting runt omkring personen ska se ut? För det verkar ju vara obligatoriskt att man ska förklara varenda liten del av sitt verk i sitt skrivande, något som jag finner vara väldigt konstigt och många gånger onödigt. Jag är inte på något sätt en erfaren arbetare av film, utan jag är helt enkelt bara en enkel kille med en vision. Jag vill dock sätta in en fot i det filmiska, och vad är då bättre än att börja skriva ett par manus för att sedan försöka kränga till diverse produktionbolag (svt, memfis mm)? . Vad jag då undrar är om det är helt totalt nödvändigt att beskriva exakt hur miljön omkring personerna artar sig, hur kameran ska röra på sig osv? Är det så nödvändigt? Om man nu som jag har ett manus med stora och monumentala ord och lite lätt beskriven emotionalitet och ju givetvis kortfattad beskrivning av miljö utan på något sätt gå för djupt inskrivet ... är det ens då någon ide att försöka kränga ett sådant manus? Eller måste allt vara beskrivet in i minsta detalj? Hoppas ni förstår någorlunda. För det faktum att varje lampa ska vara på plats redan i grundform gör mig oerhört frustrerad, vilket enare ju givetvis skadar min kreativitet. Glad för svar / Ralf
×
×
  • Skapa nytt...