Gå till innehåll

smartin

Medlemmar
  • Inlägg

    4
  • Blev medlem

Utmärkelser för smartin

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

  • Första inlägget
  • Konversationsstartare
  • Överlevde första veckan
  • En månad senare
  • Ett år

Senaste emblem

10

Anseende

  1. Jag tänkte kolla om det finns någon firmware uppdatering. Någon som vet vart man hittar info om det?
  2. Efter jag krånglat mig igenom canons fullkomligt urusla webbsida så lyckades jag tillslut skicka iväg ett meddelande till supporten. Jag beskrev mitt ärende utförligt och berättade även vilka knep jag testat, byta sladd, byta dator och allt det där. Efter en vecka fick jag ett standardsvar. Om man läser svaret kan man inte tro att de läst mitt mail alls. För att svara på mailet måste jag gå genom deras meddelandesystem på den urusla webbsidan. Svaren man får innehåller inte det jag skrivit så det är omöjligt att få en översikt över korrespondensen. Efter några turer fram och tillbaka får jag ett mail där det står att jag ska bli kontaktad av en person som ska hjälpa mig. Det står inte hur jag ska bli kontaktad men jag väntar mig ett telefonsamtal. Några dagar senare får jag ännu ett mail med dåliga förklaringar. Det är tydligt att de inte vill hjälpa till ett dugg. Nu börjar jag tröttna för stunden. Jag har annat att göra men får ta tag i det här snart igen. Här är det senaste svaret från canon: >> Kära kund, Tack för din förfrågan angående din Canonprodukt. Vi testade här med Premiere Pro 3 och upplevde inga som helst problem. Vi har även provat med Sony Vegas och upplevde inte heller då några problem. Vi lyckades heller inte återskapa problemet som du har beskrivit. Du kan resetta kameran bakom batteriet och prova igen om det hjälper. Sen föreslår vi givetvis att du ser över projektinställningarna i Premiere Pro. Du kan också kontakta Adobe för att höra om de har någon lösning på ditt problem, kanske en programuppdatering eller något liknande. HV30 fungerar likadant och använder sig av samma protokoll som alla andra HDV-kameror på marknaden så problemen beror med största sannolikhet på något annat än kameran. Kameran verkar fungera då du kan köra en capture på sd-materialet. Har du spelat in både DV och HDV-material på samma band? Det kan också ställa till med problem. I så fall föreslår vi att du bara spelar in HDV-material på ett band och provar igen. >>
  3. Tack för ett vettigt svar, snabbt gick det också. Jag ska försöka ta en dag i helgen att läsa igenom dina länkar och försöka lösa det här en gång för alla. När jag köpte kameran så valde jag mellan canon och sony. Kanske valde fel? Någon som vill byta sin HC9, HC7 eller liknande mot min HV30?
  4. Det här problemet har varit uppe på 100-tals forum. En sak jag saknar bara, ett ordentligt svar. Jag har en Canon HV30 och vill redigera med premiere precis som jag brukar, förmodligen CS3. Kameran är inställd på HDV på utgången och firewire-kabeln är i och datorn känner igen kameran. Jag kan tanka in matreal om jag väljer vanlig DV men när jag väljer HDV så blir det trubbel. Ingen preview och sedan så är rec-knappen grå och inaktiv. Device control fungerar dock. Jag har testat med HDVSplit med jag får ingen kontakt med kameran i det programmet. Jag är alltså ute efter ett svar på frågan hur man gör för att få HDV matreal från HV30 till Premiere. Oavsett om du tror att Premiere trial saknar HDV-stöd eller om kameran är felinställd så är jag ute efter en riktig lösning. Hur får man det att fungera? Hur gör DU för att överföra HDV matreal från HV30 till Premiere? FYI Jag har testat med olika kablar och olika datorer, frågat kollegor och surfat alldeles för mycket utan att hitta en lösning. Hur kan något som var så enkelt med vanlig DV helt plötsligt bli så krångligt?
×
×
  • Skapa nytt...