Emiltheking Postad 30 oktober 2006 Postad 30 oktober 2006 Hej. Jag har lite problem med bluescreen i Premiere pro. Jag har använt ett blått tyg och gjort en ram och det blev ganska bra faktiskt. Sedan filmade jag ett testklipp där jag bara stod framför det blåa tyget. När jag sedan la in klippet på premiere pro och skulle använda mig av blue screen key blev det nått trubbel. Jag lade filmklipp 1( förgrunden alltså jag) på video 2 och så lade jag bakgruden på video 1 och det är nu problemet kommer. Jag syns där som jag vill att det ska vara men det är bakgrunden som det blir fel på. Jag tror att istället för att det blåa ska bli genomskinligt blir det svart för bagrunde är liksom grå svart och det ser ut som om man dragit ner Opacityn men det har jag inte. Är det någon som vet hur jag kan lösa problemet? Tacksam för svar. / Emil 0 Citera
filmnisse Postad 30 oktober 2006 Postad 30 oktober 2006 Hej. Jag har lite problem med bluescreen i Premiere pro. Jag har använt ett blått tyg och gjort en ram och det blev ganska bra faktiskt. Sedan filmade jag ett testklipp där jag bara stod framför det blåa tyget. När jag sedan la in klippet på premiere pro och skulle använda mig av blue screen key blev det nått trubbel. Jag lade filmklipp 1( förgrunden alltså jag) på video 2 och så lade jag bakgruden på video 1 och det är nu problemet kommer. Jag syns där som jag vill att det ska vara men det är bakgrunden som det blir fel på. Jag tror att istället för att det blåa ska bli genomskinligt blir det svart för bagrunde är liksom grå svart och det ser ut som om man dragit ner Opacityn men det har jag inte. Är det någon som vet hur jag kan lösa problemet? Tacksam för svar. / Emil pröva chroma key istället. självtycker jag ppro är inget vidare ang blue/greenscreen. fördrar AE. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.