Jump to content

Recommended Posts

Posted

Utkast Valet (2)

Filmen handlar om en/flera personer som måste göra ett svårt val i slutet av sinna liv, lägger ut den för att kolla hur mänga som förstår den.

OBS Manus format men så kort, kallar den därför för utkast.

TYP: utkast

GENRE:Rysare/thriller

ANTAL SIDOR:2

VERSION:1

MVH Markus

manus.doc

Posted

Ja, den var kort. Vad är det att förstå? Jag fattar handlingen i stort, men det saknas en massa information för att jag ska fatta detaljerna.

"John ser ledsen men samtidigt på något sätt glad ut" = klockren skådespelarregi :-)

Posted

men förstod du varför han dödade tjejen i slutet? det var det jag ville se om någon förstod men tror inte det, det var därför jag inte förklarade handlingen så utförligt i varken inlägget eller i manuset.:) Ska skriva om det och kolla om någon förstår då.

HAHA ska skriva om det :)

TACK MVH markus

Posted

Ja, jag uppfattade det som att jag fattade. :-) Om jag minns rätt:

Han dödar henne för att hans straff är att döda fem pers. Det framgår ju tydligt i slutet.

Men frågan är vad du vill ha sagt. Det känns lite tunnt nu.

Posted

hehe då var det jag som inte fattade att du fattade=) men då ska jag utveckla det och göra det längre, tycker också att slutet är för mycket förklaring via dialog så ska kolla efter en annan lösning. Och ska försöka bre ut det och göra det tjockare och så att det får någon mening. Men tack för kritik och för att du förstod:)

MVH Markus

Posted

Hej!

Jag tycker det var en mycket läskig och spännande början på en film och jag skulle glädjeligen regissera manuset åt dig. Idéellt förstås. Jag hoppas du samtycker och att vi tillsammans kan göra film av detta. Var bor du? Kan vi träffas? Jag bor i Uppsala

Posted

tack för att du frågar men jag ska själv göra det till en film som en del i mitt projektarbete så... men om det blir ändrade planer så hör jag av mig.

Andra tankar om manuset? Jag tycker själv att det inte riktigt funkar med att han får se vilka han ska döda genom gummibollen, och tycker att sättet jag presenterar hans dotter på är ganska tråkigt och fantasilöst. Andra ändringar någon?

MVH Markus