andyfilmmaker Postad 12 oktober 2006 Postad 12 oktober 2006 Tjena jag installerade Adobe för en timme sen och har läst hjälpmanualen men fattar fortfarande inte hur jag ska få pli på titlarna. Hur ska jag få titeln att visas samtidigt som filmen? Alltså att exempelvis en skådespelare presenteras medan fotot rullar? Förklara snälla. 0 Citera
per720 Postad 12 oktober 2006 Postad 12 oktober 2006 lägg fotot och titeln i olika videospår 0 Citera
simonrahnster Postad 12 oktober 2006 Postad 12 oktober 2006 Har du ens vågat prova runt lite i Premiere?:p Vanligtvis ska du bara behöva göra följande Tryck på F9 på ditt tangentbord och skriv in lämpligt namn i den boxen som kommer upp.Tryck på knappen för textverktyg (ser ut som ett "T") och tryck en gång i det område du vill ha din text. För att få texten att rulla, tryck på knappen Roll/Crawl Options... (uppe till vänster) och markera för kryssrutorna Start Off Scren och End Off ScrenStäng därefter title fönstret.Nu finns din title-fil i projektmappen (inne i programet)Dra den till din timeline och lägg den på videospår 2 (ovanför ditt filmklipp som ligger på videospår 1) Lycka till! /Simon 0 Citera
andyfilmmaker Postad 12 oktober 2006 Författare Postad 12 oktober 2006 Har du ens vågat prova runt lite i Premiere?:p Vanligtvis ska du bara behöva göra följande Tryck på F9 på ditt tangentbord och skriv in lämpligt namn i den boxen som kommer upp.Tryck på knappen för textverktyg (ser ut som ett "T") och tryck en gång i det område du vill ha din text. För att få texten att rulla, tryck på knappen Roll/Crawl Options... (uppe till vänster) och markera för kryssrutorna Start Off Scren och End Off ScrenStäng därefter title fönstret.Nu finns din title-fil i projektmappen (inne i programet)Dra den till din timeline och lägg den på videospår 2 (ovanför ditt filmklipp som ligger på videospår 1) Lycka till! /Simon hehe jo jag förstog hur man skulle göra - problemet är bara att texten kommer i det svarta fönstret BAKOM själva filmen. 0 Citera
per720 Postad 12 oktober 2006 Postad 12 oktober 2006 du måste se till att ha texten i videospåret ovanför filmen, det är som olika lager där videospår 1 är det understa videospår 2 är lagret ovanför osv. 0 Citera
simonrahnster Postad 12 oktober 2006 Postad 12 oktober 2006 hehe jo jag förstog hur man skulle göra - problemet är bara att texten kommer i det svarta fönstret BAKOM själva filmen. Du kanske inte märkte att jag skrev "Vanligtvis ska du bara behöva göra följande"? Så lite uppskattning för att man engagerar sig hade inte varit fel! Är du säker på att din bakgrund är transparent när du gör din title? 0 Citera
andyfilmmaker Postad 12 oktober 2006 Författare Postad 12 oktober 2006 Du kanske inte märkte att jag skrev "Vanligtvis ska du bara behöva göra följande"? Så lite uppskattning för att man engagerar sig hade inte varit fel! Är du säker på att din bakgrund är transparent när du gör din title? Det löste sig till slut. Tack för hjälpen, kompis! =) Vet du/någon förresten hur man renderar filmen? Det enda jag hittade var på Enter, men då renderar den bara första scenen. På timelinen så syns bara 10% av allting i grön färg, resten är rött...kan det ha nåt att göra med allting? MVH 0 Citera
per720 Postad 12 oktober 2006 Postad 12 oktober 2006 sequence > render work area. tror att det är det ända sättet, konstigt att bara förasta scenen renderades. när jag provar renderas allting. annars betyder grönt att det är renderat och rött att det är orenderat. 0 Citera
simonrahnster Postad 12 oktober 2006 Postad 12 oktober 2006 Det löste sig till slut. Tack för hjälpen, kompis! =) Vet du/någon förresten hur man renderar filmen? Det enda jag hittade var på Enter, men då renderar den bara första scenen. På timelinen så syns bara 10% av allting i grön färg, resten är rött...kan det ha nåt att göra med allting? MVH Tack själv kompis :bire Gällande att hela filmen inte renderas kan bero på att din Work Area Bar endast täcker den delen av filmen som blir renderad. Ovanför den gröna linjen med renderat material ska den finnas. Dra ut den så den täcker de klipp som ska renderas. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.