Pinglan Postad 27 september 2006 Postad 27 september 2006 Hej! Jag får börja med att be om ursäkt om jag postar detta i fel avdelning, jag visste inte riktigt var jag skulle lägga det. Jag har postat detta i 2 avdelningar nu och hoppas få svar! Mitt problem är att jag är total nybörjare på detta inom videokamera. Jag har nu fått en DVD-kamera som heter SonyDVD-202E. Jag kan filma med den skapligt bra och jag kan titta på filmen sedan antingen i datorn eller i min dvd-spelare. MEN jag kan inte spara filmen på hårddisken på datorn! Hur sjutton gör man? Jag vill kunna lägga upp filmen på nätet och jag vill kunna skicka den via mail....men hur gör man det om man inte kan spara filmen på hårddisken? Mvh 0 Citera
jernby film Postad 27 september 2006 Postad 27 september 2006 Om du är intresserad av att göra egen film har du fått fel typ av kamera. Din kamera spelar in i DVD-format, ej bra, byt till dv-kamera med dv-band. Då kan du föra över filmen i bra kvalitet till datorn via frewirekabel för att sedan redigera. Sedan kan du göra allt vad du vill t.e.x som egen DVD eller lägga ut filmen på internet. Finns fler inlägg om detta. /nils 0 Citera