Pinglan Postad 27 september 2006 Postad 27 september 2006 Hej! Jag får börja med att be om ursäkt om jag postar detta i fel avdelning, jag visste inte riktigt var jag skulle lägga det. Jag har postat detta i 2 avdelningar nu och hoppas få svar! Mitt problem är att jag är total nybörjare på detta inom videokamera. Jag har nu fått en DVD-kamera som heter SonyDVD-202E. Jag kan filma med den skapligt bra och jag kan titta på filmen sedan antingen i datorn eller i min dvd-spelare. MEN jag kan inte spara filmen på hårddisken på datorn! Hur sjutton gör man? Jag vill kunna lägga upp filmen på nätet och jag vill kunna skicka den via mail....men hur gör man det om man inte kan spara filmen på hårddisken? Mvh 0 Citera
jernby film Postad 27 september 2006 Postad 27 september 2006 Om du är intresserad av att göra egen film har du fått fel typ av kamera. Din kamera spelar in i DVD-format, ej bra, byt till dv-kamera med dv-band. Då kan du föra över filmen i bra kvalitet till datorn via frewirekabel för att sedan redigera. Sedan kan du göra allt vad du vill t.e.x som egen DVD eller lägga ut filmen på internet. Finns fler inlägg om detta. /nils 0 Citera
Pinglan Postad 27 september 2006 Författare Postad 27 september 2006 Om du är intresserad av att göra egen film har du fått fel typ av kamera. Din kamera spelar in i DVD-format, ej bra, byt till dv-kamera med dv-band. Då kan du föra över filmen i bra kvalitet till datorn via frewirekabel för att sedan redigera. Sedan kan du göra allt vad du vill t.e.x som egen DVD eller lägga ut filmen på internet. Finns fler inlägg om detta. /nils Tack för svaret! Jag är väl egentligen inte så intresserad av att göra egen film (redigera osv) utan jag vill bara kunna filma korta filmsekvenser. Grejen är den att jag är styrkelyftare och jag vill kunna filma mina lyft för att göra tekniska analyser i efterhand, detta har kameran fungerat bra till i och med att det går snabbt att titta på de olika sekvenserna och det går bra att lägga i skivan i dvd-spelaren och i datorn. Men nu vill jag kunna lägg upp olika sekvenser på internet samt att jag vill kunna maila iväg olika sekvenser.....men jag får inte över skiten från skivan till hårddisken (för det måste man väl för att kunna skicka? Ursäkta att jag ställer urdumma frågor men jag är verkligen nybörjare på detta *skäms*) Om jag skulle vilja byta kamera, kan man få hyfsat bra betalt för den kameran jag har? Den är helt ny. Är det bra andrahandsvärde på DVD-kameror? 0 Citera
jernby film Postad 27 september 2006 Postad 27 september 2006 Om den är ny ska du fråga den du köpte den av. En enkel dv-kamera med band är billigare än DVD-kamera. Med DVD-kameran du har kan du föra över filmfiler i sämre format till datorn om du vill. Om du köpte den i butik ska du ställa krav på säljaren om information. /nils 0 Citera
Pinglan Postad 27 september 2006 Författare Postad 27 september 2006 Om den är ny ska du fråga den du köpte den av. En enkel dv-kamera med band är billigare än DVD-kamera. Med DVD-kameran du har kan du föra över filmfiler i sämre format till datorn om du vill. Om du köpte den i butik ska du ställa krav på säljaren om information. /nils Jag köpte den förra sommaren men har bara använt den ett fåtal gånger. Dessvärre köpte jag den i Skåne (bor i Östergötland) så det blir lite knivigt att kontakta butiken. Om jag nu ska föra över filmfiler till datorn...hur gör jag? 0 Citera
jernby film Postad 27 september 2006 Postad 27 september 2006 Detta har varit uppe här på forumet tidigare hur man gör. Jag kan inte hjälpa dej. /nils 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.