Gå till innehåll

Manus: Sofie


THE FABE

Recommended Posts

Bra tidig version. Kul att någon vågar skriva i den här genren. Du har en hel del jobb kvar innan manuset blir riktigt bra, men potential har det absolut.

 

Jag har några kommentarer:

 

Sofie är extremt öppen, och det kan vara okej om det är en del av hennes personlighet. Du får gärna driva det längre i så fall. Däremot tror jag inte att John är en sådan person som öppnar sig så lätt som han gör när Sofie börjar prata med honom. Det blir dessutom mer dramatik om han inte vill svara på hennes frågor, utan svaren kommer motvilligt. Det är intressantare om det finns någon konflikt även i deras relation.

 

Sen är språket lite torftigt, vilket är synd. Jobba mer på miljöbeskrivningarna så att de blir roligare att läsa. De ska inte vara längre, bara bättre. :-) T.ex. lider du av ganska-sjukan, vilket ger ett osäkert intryck. Sök på ordet ganska i texten och pröva att ta bort det på samtliga ställen. Texten lyfter.

 

Jag tycker också att John är lite för mesig för att det ska kännas som en riktig film noir, men det är ju du som avgör vilken stil du vill ha. Jag tänker mig alltså att han skulle vara kallare. Lite mer klassiskt alltså.

 

Och så fattar jag inte var Johns lägenhet ligger. Ligger den i stan han kommer tillbaka till? I så fall verkar han ju ha bott där hela tiden (eftersom han har fiskar där). Och kommer han till stan med tåget som han dödade föräldrarnas mördare i?

Länk till kommentar
Share on other sites

tack, tar till mig det du säger.

 

ja, john bor i lägenheten i stan. och du har rätt i det du säger med fiskarna, de borde vara döda eller nått...

 

han kommer med tåget medföräldrarnas mördare i, sen tar han bilen sista biten

in till staden.

 

bra att du frågar! hur söker man på ett ord i texten?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...