Gå till innehåll

kamera


Joppi

Recommended Posts

Tjena!

Man kan nog säga att det används en hel del olika kameror,men en riktigt klassiker är utan tvekan sony dsr pd 150p!!

Denna kan det mesta,har även xlr-pluggar och phantommatning 48v.

Mitt tips:en pd150,en hyffsat stabil tripod,ett par shyssta lurar,sennheiserMKH 416 mikrofon(Och ja,jag vet att detta inte är en ulltimat handhållen)Och en vidvinkelglugg(måste absolut inte vara de dyraste på marknaden)Sen ere bara att"be there".Kolla dom lokala tv4 nyheterna(inslagen då)där används denna kamera.Pris för mitt förslag:25-35000kr!Enligt min uppfattning.

Men du behöver en redigeringsburk/program ochså,men det anade du nog.

Länk till kommentar
Share on other sites

Well,mr movieswede jag snackar om begade prylar!

Att köpa splitternya dvkameror nu skulle jag icke rekomendera,dessa är fördyra överlag fortfarande,köpa nytt nu finns bara HDV enligt mig!

Vi kan ochså vara säker på att blåser jag sonys basun så hör vi strax din panasonic lur!

Länk till kommentar
Share on other sites

Nja jag kan även blåsa Canon basunen. ;)

 

När man köper begagnat är givetis förutsättningar och priser annorlunda. Men jag tycker PD150/170 är lite övervärderad. Men det är klart får du ett bra begagnatpris så är det ju bara att köra. Det är ju som sagt en klassisk kamera.

 

Sen är ofta HDV överflödigt för 99% av användarna. Så länge de bara kan distrubera på DVD så ger HDV mer nackdelar än fördelar. Visst man kan ju filma DV med alla HDV kameror, men det är de inte optimerade för.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...