DanyaelX Postad 24 augusti 2006 Postad 24 augusti 2006 Hepp! Kollade runt på Panavisons hemsida, och hittade nått som kallas för Hylen System http://panavision.com/in_frame_detail.php?spotid=14&PHPSESSID=82f5b9f3ac0405fceb6bf9744eba75a4 men jag blir inte riktigt klok på hur de menar att det fungerar... Nån som vet? Chris 0 Citera
beyondMyth Postad 24 augusti 2006 Postad 24 augusti 2006 låt se.. som jag förstår det så är detta en slags lins du kan koppla på kameran för att kunna styra lite mera saker.. bland annat, som de själva nämner, så kan du använda RFC-funktionen -- vilket kort o gott är förmågan att sätta en liten del av bilden i skärpa och sedan kunna flytta runt skärpan där du vill ha den .. :) //Benny. 0 Citera
DanyaelX Postad 24 augusti 2006 Författare Postad 24 augusti 2006 jo det fattade jag också, de gör något mellan linsen och filmplanet men för att få RFC till att fungera.. jag begriper inte om det är an adaptiv variabel geometri lins system tjofräs (och där åkte Enterprise förbi med den teorin) ja det är vällans en sån däringa affärshemilghet förståss... Men gymt cool och myskte praktisk pryl... måste kosta lika mycket som kameran skulle jag tro... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.