Jump to content

Recommended Posts

Posted

jag har fått ett problem som jag tidigare inte vart med om i encore. när jag ska exportera hela projektet så kommer det efter ett tag upp ett fel meddelande där det står Tthe subtitle or menu subpicture is too complex to be encoded" meddelandet syftar på en av mina menyer, tycker det låter konstigt att den ska vara för "complex" för att kunna fungera som den ska? finns det någon bra lösning på dett eller måste ja helt eneklt ta och göra om menyn?

Posted

Hur ser den stillbild ut som du försöker använda som meny?

Standard för menybilden vid stillbild är 576 * 768 pixlar (kvadratiska pixlar) och jag har svårt att tro att själva bildinnehållet kan vara ett problem.

Färgdjupet i bilden i t ex Photoshop ligger mellan 0 och 255. Försök att hålla alla färgerna mellan 15 och 235 så kommer bilden att ligga inom de normer som gäller för video.

Posted

tack för de tipset nu är det problemet löst.. men som om inte världen va finurlig nog så är det ju klat att nästa problem dyker upp och nu står de att det är "operating system error" och att en fill redan används av en annan process, jag har bara encore igång inget annat program eller nånting som jag tycker ska störa. vad är det här för fel och ännu viktigare hur ska jag gå till väga för att lösa det.. tycker det känns som en tabbe att ha uppgraderat till 2.0 1an funkade alltid så fint.