the_punker Postad 14 augusti 2006 Postad 14 augusti 2006 Hej. Hittade detta kort på Komplett så jag undrar vad ni anser om det. Tror ni detta kort duger om man vill dra in video från en Hi8 kamera? Det finns två skilda kort ett som kostar några hundralappar dyrare. Vad är det för direkt skillnad? Och den stora frågan..Duger detta om man vill Redigera i Premiere? Pinnacle Studio 500 PCI Studio 10 : http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=313587 Pinnacle Studio 700 PCI Studio 10 : http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=313593 0 Citera
Film smurfen Postad 16 augusti 2006 Postad 16 augusti 2006 Det ena är vanliga standard programmet, men det andra är en PLUS version. Det betyder typ att det finns mer funktioner i PLUS versionen än i standard versionen. Tror jag, rätta mig om jag har fel. Och så står det nog nåt om det i specifikationen. 0 Citera
the_punker Postad 19 augusti 2006 Författare Postad 19 augusti 2006 Min fråga är..går detta kort bra att använda ifall jag vill dra in analog video och redigera det i primiere med bästa möjliga kvalitet 0 Citera
Munthe Postad 19 augusti 2006 Postad 19 augusti 2006 Pinnacle och Adobe - not good bed fellows... 0 Citera
Per Lind Postad 20 augusti 2006 Postad 20 augusti 2006 Jag hade detta kort tidigare men slängde ut det och ersatte med Canopus ADVC-300 vilket jag är väldigt nöjd med. Finns i Sverige men kan inhandlas billigare på tyska eBay. -Per 0 Citera
Pehrbau Postad 22 augusti 2006 Postad 22 augusti 2006 Ett annat kort från Canopus är DV Storm2 som nu är utgånget och som nog kan köpas väldigt billigt. Det ger mycket bra kvalitet vid digitalisering av analog signal. Det fungerar bra tillsammans med Adobe Premiere 6.5 men inte fullt lika bra med Premiere Pro. Med Canopus Edius ger det full RT med flera videolager och med olika videofilter. RT fungerar både i Edius och ut till yttre enhet både analogt och digitalt. RT funktionen är som alltid beroende av den kraft din dator har. 0 Citera
the_punker Postad 23 augusti 2006 Författare Postad 23 augusti 2006 Mitt önskemål är...Ett kort för max 1500:- det skall ge så bra kvallitet som möjligt på indragning från analog källa. Ska även gärna fungera hyfsat med primiere pro. För Canopus ADVC-300 är inte aktuellt pga den dyra prislappen. För det priset kan jag lätt hitta en hyfsad dvkamera med Analog in. 0 Citera
Per Lind Postad 23 augusti 2006 Postad 23 augusti 2006 Tyvärr är det så att Du får vad Du betalar för. Med få undantag är prislappen en hänvisning till kvalitén. Det blir dyrare att köpa ett "billigt" kort då Du säkerligen ganska snart kommer att vilja uppgradera och då har det "billiga" kortet blivit dyrt. Detta gäller även kameror så en kamera med analog in för 4000,- kommer Du inte heller att vara nöjd med så länge. Dessutom slits trumman i kameran vilket betyder att kvalitén försämras onödigt snabbt. Jag har lärt mig den hårda vägen - billigt är dyrt! -Per 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.