steady Postad 14 augusti 2006 Postad 14 augusti 2006 Hej Har gjort en film klar och byggt menyer och allt i Adobe Encore 1.5, funkar kanon och blir som det ska. Men, när jag bränner till dvd blir det hack o störningar på ca 1-2 sekunder på olika ställen i filmen, oftast bara på ett ställe någonstans i filmen, eller på ett par tre ställen. Annars perfekt, men detta är mycket irriterande och många dvd-er har gått åt nu. Har sänkt brännhastighet från 16 till 4ggr, men samma störningar ändå, och alltid på olika ställen i filmen. Tacksam för hjälp. 0 Citera
simonrahnster Postad 14 augusti 2006 Postad 14 augusti 2006 Är det någon form av grafik som krånglar just på olika ställen varje gång? 0 Citera
steady Postad 14 augusti 2006 Författare Postad 14 augusti 2006 nej ingen grafik, bara vanlig film. filmen stannar till nån sekund, ljudet försvinner. som att den fastnar ett kort tag o sen rullar vidare, men då har den hoppat över den sekund som det stod still om du förstår.. 5 bränningar nu, omstartat dator, avslutat alla andra program osv, hjälper inte. 0 Citera
simonrahnster Postad 14 augusti 2006 Postad 14 augusti 2006 [citat=steady]Har sänkt brännhastighet från 16 till 4ggr, men samma störningar ändå, och alltid på olika ställen i filmen.[/citat] Sänk till 1x och prova. Eventuellt defragmentera hårddisken innan bränning med material på. (Hämtat från "Rogges-overkill-instruktionsbok"):p 0 Citera
steady Postad 14 augusti 2006 Författare Postad 14 augusti 2006 tack så mycket. fick även rådet att "flasha" min dvdbrännare på tillverkarens hemsida, så det är gjort nu. 4 verkar vara lägsta brännhastighet dock, vad jag kan se. håller tummarna 0 Citera
steady Postad 14 augusti 2006 Författare Postad 14 augusti 2006 sådärja! det var en uppdatering av dvdbrännaren som behövdes. jag flashade den på deras hemsida och nu funkar det. tack för hjälpen ändå! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.