richardoo290 Postad 4 juli 2006 Postad 4 juli 2006 tja jag är en nybörjare på de här så därför kommer ja ställa ett antal (för er) dumma frågor... 1.ja ska skaffa en blue screen, kan ja då köpa ett stort blått tyg och hänga på väggen och liksom dra ut de så det är riktigt spännt? skulle de funka? 2. sedan om jag spelar in mig själv framför tyget (bluescreenen) hur gör ja då i pogrammet "abdobe after effect" för att lägga in en annan bakrund..tex: en strand..? snälla guida mig genom detta nån kunnig eftersom ja fattar inte dom dumma tutorialsen som man får upp ifrån google.. tack på förhand! 0 Citera
pld Postad 4 juli 2006 Postad 4 juli 2006 1. Ja det kan du. Det enda du ska tänka på är att ljuslägga rätt. 2. Sök på After effects här på forumet, kolla i manuallen eller kolla på DVD-guiden som följer med paketet. 0 Citera
richardoo290 Postad 4 juli 2006 Författare Postad 4 juli 2006 [citat=pld]1. Ja det kan du. Det enda du ska tänka på är att ljuslägga rätt. 2. Sök på After effects här på forumet, kolla i manuallen eller kolla på DVD-guiden som följer med paketet.[/citat] okey.. tack för de, men vad menar du med att ljuslägga rätt? menar du typ att de ska vara ljust och att inga skuggor ska synas på duken? eller va menade du? sen om de va nått annat du mena berätta gärna.. och ja.. ja ska försöka kolla runt lite då :P 0 Citera
pld Postad 5 juli 2006 Postad 5 juli 2006 Japp det ska vara ljust och inga skuggor på det görna/blåa På denna sidan nedanför stog det mycket om freenscreen/bluescreen: http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=5348&highlight=trepunktsljus 0 Citera