steady Postad 12 maj 2006 Postad 12 maj 2006 Hej! Har just köpt en kamera, panasonic nv-gs180 3ccd, och försöker lära mig adobe premiere 1.5. Har lite problem med dålig bildkvalitet på mina filmer, lite grynighet och liksom sneda linjer i bilden på vissa klipp. Verkar även svårt för premiere att hantera stillbilder, när jag lägger in dom kan dom inte "spelas upp" riktigt i synk, och filmklippen efter stillbilderna blir ofta risiga i kvalitet. Tycker det borde bli bättre bild med denna rätt hyfsade kamera. Min dator är förljande: Amd sempron 2500+, 1.75ghz, 512 ram, bildskärmskort Radeon 9250 (inbyggt tror jag) windows xp pro, firewire-kort, dvd-brännare. vet nån vad felet är? mvh Steady 0 Citera
walfridson Postad 12 maj 2006 Postad 12 maj 2006 Bifoga en bild från premiere, om det är där det ser skit ut. http://www.voodoofilm.org/forum/showthread.php?t=3498&highlight=r%E4nder 0 Citera
steady Postad 12 maj 2006 Författare Postad 12 maj 2006 Vet inte hur man får en bild ur premiere, men länken du skickade beskriver mitt problem rätt exakt. kansek inte syns på en tv sen, om jag har tur. men att det hackar och rullar dåligt när jpg-bilder är inblandade, och att vissa filmklipp blir risiga, kan det ha med grafik-kort/ram-minne att göra? 0 Citera
steady Postad 12 maj 2006 Författare Postad 12 maj 2006 ps. vissa filmklipp blir dåliga med hackiga störningar, även sen jag exporterat filmfilen till .avi 0 Citera
Jeepey Postad 16 maj 2006 Postad 16 maj 2006 Jag har exakt samma problem som Steady.. (ps. vissa filmklipp blir dåliga med hackiga störningar, även sen jag exporterat filmfilen till .avi) Jag har brännt ut projekt på DVD, där samma problem kvarstår! Hjälp snarast!! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.