Dust Postad 9 maj 2006 Postad 9 maj 2006 Så här är det, jag ska skaffa en kamera och jag vet inte så mycket om vad som är bra. Jag vill veta vad som är en bra nybörjar kamera mellan ca 3000-6000kr. Har hört att sony har bra nybörjar kameror, isåfall vilken är nyast eller "Bäst". // mvh Jens 0 Citera
Per Lind Postad 10 maj 2006 Postad 10 maj 2006 Problemet med de billigare kamerorna är att de är för små och lätta för att Du skall kunna göra något mer seriöst med den. Se till att få en kamera med tyngd. -Per 0 Citera
Alexander J.D Postad 18 juni 2006 Postad 18 juni 2006 Hej! Sony har lanserat många nya små dv-kameror det senaste kvartalet och detta gäller även Panasonic. Dessa små kameror är inte gjorda för professionella produktioner och kamerorna är lätta och om man filmar med dessa på fri hand så brukar resultatet bli relativt skakigt. Jag har en stativgänga under min kamera så att det blir lite mer tyngd vid filmning. En modell som jag rekommenderar varmt är Panasonic NV-GS180. Priset ligger på runt 5.500kr i skrivande stund och den har 3CCD och flera olika utgångar såsom USB 2.0 mm. Ett tips är att prova kameran innan du köper den. Det kan du alltid kräva när du köper en videokamera. Den ska kännas bra för dig och du ska känna att den ligger bra i handen och då kännas bekväm att filma med. Kolla för säkerhets skull upp vilka anslutningsmöjligheter du har på din dator så att du inte blir överraskad när du köpt videokameran. Lycka till och hör av dig om du vill ha mer tips! :) //Alexander J.D 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.