Gå till innehåll

Vad ska jag köpa?


clonad

Recommended Posts

Jag har fått ett erbjudande av en filmkanal och privatpersoner att filma lite konserter och seminarium. Jag har inte några videokameror till det i dagens läge. Har bara gamla semiproff Hi8 kameror som i säg är bra men orkar inte med analogt. Nu är min fråga vilka kameror ska jag köpa? Vet inte hur mycke pengar som jag kan få i bidrag och sponsoring samt egna pengar men det är väl ca: 50000-100000 SEK. Jag har varit inne på de flesta amrikanska internet butiker. Men jag har fastnat för en butik http://www.globalmediapro.com/ som de flesta känner till.

Själv tror jag att tre kameror bör räcka. Funderar mellan dessa fyra kamerorna: Sony HVR-Z1 HDV, Sony HVR-A1E HDV, Sony DSR-250P DVCAM och JVC GY-HD100E HD. Och en billig dv mixer på det.

Behöver lite vägledning här. Inget är 100% klart ännu men mycket tyder på att jag ska köpa något rätt snart.

Jag vill veta: Kommer dessa kameror hålla några år? Vad ska jag köpa? Några andra förslag av produkter?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 år senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...