Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag behöver all hjälp jag kan få med att göra 2st fräcka DVD-menyer till 2st FIN-SWE hockeymatcher. Någon som vill tjäna en slant och bli anlitad av mig?

Snälla snälla, det skulle betyda såååå mycket!

/Fredde

Postad

Hej,

Kan du kanske vara lite mer specifik med vad du menar med "fräcka" menyer? Ska de vara statiska eller rörliga? Exakt vilka idéer hade du tänkt dig? =)

Postad

Jag har egentligen inte så stora krav, men temat ska vara hockey och FIN-SWE, d.v.s blå-vita färger samt gult och blått, jag vet inte riktigt hur man kan få till det på ett bra sätt, någon som har en bra idé ?

Jag vet inte vad man har för möjligheter, ska man ha rörliga bilder eller vad för typ av knappar mm mm mm, hjäääälp *ler*

/Fredde

Postad

DVD-menyer kan skapas till att antingen ha en statisk bakgrund, dvs en bild som inte rör sig, eller så kan man sätta upp en rörlig sekvens som konstant upprepas. På liknande sätt kan man även lägga på musik på menyn.

En rörlig meny är klart mera maffig och ger en mer proffsig "look", men kräver också att man bättre tänkt igenom vad man vill ha. På mig låter det som att du endast vill ha något enkelt och då borde du inte ha några som helst problem att ta fram en sådan själv med t.ex en testversion av t.ex Adobes DVD Encore eller någon av ULeads DVD-program. Dessa finns att prova som free trials och har färdiga paletter för menyer och knappar som borde räcka till det du söker, skulle jag tro.

Vill man ha full kontroll över alla bitarna krävs det dock att man har en mer genomtänkd idé till vad man vill ha =)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...