the_punker Postad 18 mars 2006 Postad 18 mars 2006 Jag har redigerar med analogt material. Har redigerat endel innan men bytte videoin kort nyligt för att förbättra kvalliten. Nu är bara problemet att efter jag redigerat så synkar inte bilden och ljudet. Jag redigerar med Primiere 1.5. Hur kan jag få att bilden och ljudet att synka efter redigeringen. Jag använder heller inte så mycket slowmotions eller sliter och drar i ljudspåret. 0 Citera
sound_front Postad 18 mars 2006 Postad 18 mars 2006 "unlinka" ljud & video spåret och förföytta det ena tills du får synk! 0 Citera
the_punker Postad 19 mars 2006 Författare Postad 19 mars 2006 Men man borde väl inte behöva göra det? Tycker det är underligt att om man inte rör dem borde det väl synka? Eller är det någonting jag inte tänker på? 0 Citera
sound_front Postad 19 mars 2006 Postad 19 mars 2006 [citat=the_punker]Men man borde väl inte behöva göra det? Tycker det är underligt att om man inte rör dem borde det väl synka? Eller är det någonting jag inte tänker på?[/citat] är klippen renderade? alltså renderade för preview? (inga röda sträk övanför klippen i timeline'en? har du kollat på materialet i wmp ? 0 Citera
the_punker Postad 19 mars 2006 Författare Postad 19 mars 2006 Jag har redigerat allt klart..Sedan exporterat det utan komprimering och sedan komprimerat det i TMPGEnc. Klippet innan redigeringen synkar ljud och bild..men inte efter redigeringen. 0 Citera
sound_front Postad 19 mars 2006 Postad 19 mars 2006 [citat=the_punker]Jag har redigerat allt klart..Sedan exporterat det utan komprimering och sedan komprimerat det i TMPGEnc. Klippet innan redigeringen synkar ljud och bild..men inte efter redigeringen.[/citat] låter skumt! men där är synk i timeline'en då? när du exporterade ut från Premier körde du DV komprimering eller helt okomprimerat? varför har du komprimerat det med TMPGEnc? 0 Citera
the_punker Postad 20 mars 2006 Författare Postad 20 mars 2006 Jag kör med helt okomprimerat. För det är vad jag hört man ska köra om man vill ha bra kvalitet. Sedan komprimerar jag det i TMPGENC. Men har du något förslag på bra komprimering i primiere så säg så testar jag det. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.