Gå till innehåll

Radeon X700 Pro grafikkort-bildskärmar


pld

Recommended Posts

Hej!

 

Jag har ett Radeon X700 Pro grafikkort från ATI men är det nån som vet om man kan ha två skärmar och en tv med detta grafikkort för när jag fråga en polare så sa han att man inte kunde det men så goggla jag lite och hitta denna sida:

 

se.pricerunner.com/computing/components/graphics-cards/261184/details

 

Där står det att man kan ha flera bildskärmar, så kan man ha bilskärm+bildskärm+tv?

 

Eller måste jag köpa ett till grafikkort för att kunna ha två bildskärmar och tv?

 

/Jesper

Länk till kommentar
Share on other sites

eftersom kortet har 1st d-sub, 1st DVI och 1st s-video så kan du ha 2 skärmar och en tv inkopplat samtidigt. sen huruvida du kan dela upp bilden så som du vill ha den är ju en annan femma

Länk till kommentar
Share on other sites

Det hela beror lite på vilken typ av skärm du använder angående om det stöds eller ej. Dock "klonas" bara TV bilden från en av de andra skärmarna i de fall det stöds. Kortet klarar inte 3 skärmar på samma sätt som tex Matrox Parhelia serie...

Länk till kommentar
Share on other sites

en annan fuling som man bör tänka på är som det står på ATI's hemsida om x800'an (som jag har) att det inte går att visa både tv och skärm samtidigt... och just nu kan jag av någon anledning inte visa s-video alls sedan jag uppdaterat drivisarna...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...