Gå till innehåll

VARNING FÖR HP 4196.se


barnholdt

Recommended Posts

(Nu är jag så trött på HP och deras suport att jag använder mig av det fria ordet för att varna alla filmvänner med texten nedan.... (liknande varningar finns tydligen redan på en rad andra forum som är mera datororienterad))

 

Jag köpte en HP 4196.se som hempc från jobbet och vill varna för denna moddel om någon funderar på att köpa en HP.De har försökt uppgradera BIOSen runt fem till sex ggr bara på de två månaderna som maskinen varit ute utan att få ordning på modellen.

 

Allvarligaste problemet uppstår vid belastning av nätverkskortet och ljudkortet då maskinen helt enkelt hänger sig eller startar om. HP vägrar ta in maskinerna på service och hänvisar till att en ny BIOS är att vänta som kommer avhjälpa problemet. Detta argument har de kört med i ca. en och enhalv månad nu, utan att kunna fixa problemet. Nytt fungerande moderkort utan dessa problem som modellen har är det inte tal om så vida man inte själv byter ut det. (får själv byta om man vill enligt HPsuporten, så länge inget går sönder i maskinen)

 

Som jag förstår det är moddelen tagen ur produktion och redan ersatt med en ny vid namn 4296.se. Hur denna modellen är kan jag inte uttala mig om utan vill bara varna alla som funderar på en ny redigeringsstation för HP 4196.se.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...