Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej.

Har problem med att få bra kvalité på bilden då jag fångat från en film från en analog videokamera. När jag bränt ut filmen på dvd för att sedan se på den har den svårt att visa sekvenser där raka linjer är med typ persienner, taklister etc. På bilden kan man också skönja ca tio vågräta linjer. Det är i dessa det blir kvalitéproblem när man filmar på andra raka saker. Mycket svårt att beskriva ett synligt problem :-)

Videokamran har endast compositutg som jag använder. Har ett TV-kort som heter Hauppauge WinTV-HVR 1100MCE. Redigering/fångstprogram använder jag Pinnicle studio 9 som funkat bra då jag redigerat från DV-kamera.

Tacksam för förslag

/Erik

Postad

Löste problemet själv genom att fånga filmen genom Nero stället för Pinnacle. Tänker dock redigera i Pinnacle. Blev så bra kvalité som det kan bli.

/Erik

• 2 månader senare...
Postad

[citat=Eriost]Löste problemet själv genom att fånga filmen genom Nero stället för Pinnacle. Tänker dock redigera i Pinnacle. Blev så bra kvalité som det kan bli.

/Erik[/citat]

Vars i Nero kan man captura? skulle vara trevligt att veta.

Annars finns det något annat bra video capturing program från analog källa?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...