Aerdna Postad 19 januari 2006 Postad 19 januari 2006 Hej hej. Jag ska filma en musikvideo nu snart. Inomhus med en Nizo 481 Macro och K40. Jag tänkte höra om någon har erfarenhet av liknande. Är lite orolig att det ska bli för mörkt. Behöver jag kräma på med en massa ljus? Har tillgång till Redheads och Mizarer. Men är tråkigt om det känns för upplyst, jag vill gärna ha en lite dunkel känsla... Videon ska utspela sig på en dekadent pub. Tacksam för alla tips. / Andrea. 0 Citera
mattsand Postad 20 januari 2006 Postad 20 januari 2006 alltså det blir ju inte ljusare känsla för att du har mer ljus. snarare så ger nybörjarsatt ljus nästan alltid en "dunkel" känsla. det är bara rätt slipade fotografer och elektriker med mycket utrustning som kan skapa ljusa miljöer artificiellt. se till att få upp allmänljuset till tre steg under eller så (studsa en redhead i taket), annars blir det bara muggigt, och sätt det riktade ljuset från sidan och bakifrån så det blir mycket skuggor i ansiktena. och glöm inte att posta resultatet. /mattias 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.