Spartacus Postad 9 januari 2006 Postad 9 januari 2006 Så, fick Robert Rodriguez's bok "Rebel without a Crew" i julklapp och måste bara få skriva av mig om den. Boken är en sammanfattning av hur Rodriguez skapade El Mariachi med enbart 7000 dollar och hur han gjorde allt bakom kameran själv medan hans vänner fick vara skådespelare. Boken är enormt inspirerande och han pratar ständigt om hur filmskolor bara lär en att det är kontakter som styr branschen. Sen så följer även Rodriguez's screenplay från El Mariachi med. Plus 10 Minute Film School som nu mer är kultförklarat. En mycket rolig och framför allt en väldigt inspirerande bok. Underbar läsning. Några här som läst den får jag hoppas. 0 Citera
Tor nilsson Postad 9 januari 2006 Postad 9 januari 2006 Ja jag läste den nyss. Ett tag tyckte ja den va skitbra å inspirerande det var när han gjorde filmen. Men sen när han kom till hollywood så blev de lite segt eftersom han då bara snackar om hur tufft de va å vilka kändisar han träffade och hur sjukt allting va. Men på de hela taget mycket inspirerande bok! Efteråt köpte jag el mariachi special edition, de va roligt å se den efter att ha läst boken. På den fanns även "Bedhead" som är en otroligt skön kortfilm. 0 Citera
Spartacus Postad 9 januari 2006 Författare Postad 9 januari 2006 [citat=Tor nilsson]Ja jag läste den nyss. Ett tag tyckte ja den va skitbra å inspirerande det var när han gjorde filmen. Men sen när han kom till hollywood så blev de lite segt eftersom han då bara snackar om hur tufft de va å vilka kändisar han träffade och hur sjukt allting va. Men på de hela taget mycket inspirerande bok! Efteråt köpte jag el mariachi special edition, de va roligt å se den efter att ha läst boken. På den fanns även "Bedhead" som är en otroligt skön kortfilm.[/citat] Jag tyckte det var lite tvärtom, i början var det ju enbart typ loggar om vad han gjorde varje dag och sedan kom han igång och tog sig till Hollywood och det var då boken vart mer och mer inspirerande eftersom han bara la ut 7000 USD på sin film och fick så mycket respons tillbaks. Sen så är ju hans filmskola i slutet där så :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.