Stockholm Postad 9 januari 2006 Postad 9 januari 2006 Skolan är igång igen och jag håller på att skriva något som liknar en marknadsplan för att avsluta kursen MediaKomunikation. Försöker samla ihop lite olika källor. Så nått bättre ställe än att komma hit? No way. Förutsättningarna är att Jag har startat ett produktionsbolag. Produktionen utav två filmer har startat och för att kunna sälja filmer så ska ja få en bra syn över marknaden. Så jag är mitt i produktion utav en 20min, coming-of-age (ungdomar pratar mycket) film. Och det jag ska ta reda på är bla. -Fundera och beskriv ert resonemang kring vilka som vill se er film och varför dom vill se den och vilka som ska köpa filmen. Så vad jag är ute efter, är vad alla är ute efter på den här sidan. Vilka företag skulle möjligtvis kunna vara intresserade av att köpa en 20 minuter kortfilm? Jag är ute efter vilket företag som helst, det kan vara allt från tvbolag till föreningar osv. Kanske är värt att nämna att jag undersöker om det finns möjligheter att hitta Direkta köpare, dvs. istortsett inget forum eller festival som står på sfis sida. http://www.sfi.se/sfi/smpage.fwx?page=6068 Även om chansen är minimalisk så är jag bara ute efter att få en överblick av aktörer. MVH Andreas 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.