Koskos Posted October 31, 2005 Share Posted October 31, 2005 Hej! Jag är novis på detta område och har följande fråga: Jag vill redigera lite filmsnuttar från olika DVD-filmer. Först använder jag Chopper XP för att klippa ut ett klipp, och sedan har jag konverterat VOB-formatet till WMV med WinAVi 7.1. Problemet är att jag inte kan importera WMV i Avid Xpress Pro HD, går det över huvud taget? Jag har också testat att konvertera VOB till AVI (också i WinAvi), men då kommer bara ljud, ingen bild. Snälla hjälp! Koskos 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p-a Posted October 31, 2005 Share Posted October 31, 2005 låter konstigt, jag har aldrig haft något liknande problem. Har du möjlighet att konvertera filmen till mov (quicktime) så borde det fungera utan problem. /p-a 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koskos Posted November 1, 2005 Author Share Posted November 1, 2005 Tack för svar! Har du något förslag på program som konverterar VOB till MOV? Winavi gör det inte verkar det som. Koskos 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts