Jump to content

Skapa en liten dvdinledingseffekt

Fredriksson

Recommended Posts

Det var verkligen svårt att sammanfatta min fråga i rubrik:)

Jag ska göra en intstruktionsdvd i hur man slipar golv. som inledning innan menyn kommer vill jag ha en helt vit sida sedan kommer en liten slipmaskin och slipar i mitten av sidan och vips så kommer företagslogon fram.

När hela loggan syns slutar den att slipa och försvinner ur bild. sedan kommer man till menyerna. Förstår ni hur jag menar?

Hur gör jag denna inledning enklast? Har Premiere pro, kan ev låna en dator med after effects på. Ska sedan importeras i encore.

Hoppas ni kan hjälpa mig.

Fredriksson

[citat=Fredriksson]Det var verkligen svårt att sammanfatta min fråga i rubrik:)

Jag ska göra en intstruktionsdvd i hur man slipar golv. som inledning innan menyn kommer vill jag ha en helt vit sida sedan kommer en liten slipmaskin och slipar i mitten av sidan och vips så kommer företagslogon fram.

När hela loggan syns slutar den att slipa och försvinner ur bild. sedan kommer man till menyerna. Förstår ni hur jag menar?

Hur gör jag denna inledning enklast? Har Premiere pro, kan ev låna en dator med after effects på. Ska sedan importeras i encore.

Hoppas ni kan hjälpa mig.

Fredriksson[/citat]

AE är programet du ska använda! Men har du ingen som kan hjälpa dig med det? Lite jobbigt om man inte sitter med, om man skall förklara ett helt intro. Slipar du golv eller gör du bara videon åt ett företag? ps: Jag behöver slipa ett par golv! hehehe

Hej

Nej, jag använde bara photshop och premiere pro.

Jag kan lägga upp photoshop-filen, tror det blir lättast att du kollar hur lagrerna ser ut.

Gjorde en grym komprimering på filmen för att man skulle kunna ladda upp här på forumet, så JA, det går att få större.

Fick tyvärr göra en värre komprimering på psd-filen, har den i större format om du inte kan se denna.

slip2.psd