Fredriksson Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 Det var verkligen svårt att sammanfatta min fråga i rubrik:) Jag ska göra en intstruktionsdvd i hur man slipar golv. som inledning innan menyn kommer vill jag ha en helt vit sida sedan kommer en liten slipmaskin och slipar i mitten av sidan och vips så kommer företagslogon fram. När hela loggan syns slutar den att slipa och försvinner ur bild. sedan kommer man till menyerna. Förstår ni hur jag menar? Hur gör jag denna inledning enklast? Har Premiere pro, kan ev låna en dator med after effects på. Ska sedan importeras i encore. Hoppas ni kan hjälpa mig. Fredriksson 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sound_front Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 [citat=Fredriksson]Det var verkligen svårt att sammanfatta min fråga i rubrik:) Jag ska göra en intstruktionsdvd i hur man slipar golv. som inledning innan menyn kommer vill jag ha en helt vit sida sedan kommer en liten slipmaskin och slipar i mitten av sidan och vips så kommer företagslogon fram. När hela loggan syns slutar den att slipa och försvinner ur bild. sedan kommer man till menyerna. Förstår ni hur jag menar? Hur gör jag denna inledning enklast? Har Premiere pro, kan ev låna en dator med after effects på. Ska sedan importeras i encore. Hoppas ni kan hjälpa mig. Fredriksson[/citat] AE är programet du ska använda! Men har du ingen som kan hjälpa dig med det? Lite jobbigt om man inte sitter med, om man skall förklara ett helt intro. Slipar du golv eller gör du bara videon åt ett företag? ps: Jag behöver slipa ett par golv! hehehe 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonrahnster Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 Var lite lustig och försökte göra så som du beskriver. Principen funkar, men det ser inget vidare ut så som jag gjorde:Dslip.zip 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredriksson Posted October 23, 2005 Author Share Posted October 23, 2005 Det var ju precis så som det skulle se ut, hur gjorde du? Går det att göra den större, tro? Använde du After Effects?Många frågor men om du kan/vill Beskriv gärna hur du fick ihop det:) Fredriksson 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredriksson Posted October 23, 2005 Author Share Posted October 23, 2005 sound_front: jAg har ingen här som kan hjälpa mig i AE jag gör filmen åt det företag jag jobbar på. Vi säljer slip och golvprodukter. Tyvärr har vi redan ett ställe att slipa på:) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonrahnster Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 Hej Nej, jag använde bara photshop och premiere pro. Jag kan lägga upp photoshop-filen, tror det blir lättast att du kollar hur lagrerna ser ut. Gjorde en grym komprimering på filmen för att man skulle kunna ladda upp här på forumet, så JA, det går att få större. Fick tyvärr göra en värre komprimering på psd-filen, har den i större format om du inte kan se denna.slip2.psd 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredriksson Posted October 23, 2005 Author Share Posted October 23, 2005 Jag kunde se hur det såg ut, 3 lager, men hur fick de det att "slipa" som det gjorde? Det gjorde du i premiere förmodar jag. Är inte så haj på detta men vill lära mig:) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonrahnster Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 Själva "slipmaskins-lagret" är inte helt utklippt utan är vitt till vänster om slipmaskinen.(Jämför med att det inte finns något vitt till höger om slipmaskinen) Det vita gör att texten döljs. Sedan animationen skapades i premiere där man endast satte var slipmakinen skulle starta och sluta. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredriksson Posted October 23, 2005 Author Share Posted October 23, 2005 Ja nu såg jag det, ska genast testa detta, återkommer om något inte funkar:) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredriksson Posted October 23, 2005 Author Share Posted October 23, 2005 Hur satte du igång slipningen? Får det inte att funka:( 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonrahnster Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 Har du lagrena så här? (video 3) Slipmaskin (Video 2) Texten (Video 1) Bakgrund Vit Sedan bestämmer du hur slipmaskinen ska flytta sig genom att trycka på slipmaskinslagret på timelinen. Bestäm egenskaper för hur den ska flytta sig i genom att gå in på "Motion" under "Effect control" 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredriksson Posted October 23, 2005 Author Share Posted October 23, 2005 Nu funkade det, äntligen!! Fick svära lite men men:) Tack för hjälpen! Med nya bilder blir det kanon! Fredriksson 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonrahnster Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 Gött att det löste sig! Det här sättet är kanske inte det bästa att gå till väga på, men om det funkar bra för dig så var det ju bra. Lycka till med slipningsfilmen //Simon 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts