Mr_MR Posted August 26, 2005 Share Posted August 26, 2005 Efter att ha läst runt lite på olika forum här så blir jag två frågor: * Vilka problem kan uppstå när man har sitt material på en USB-disk? * Vilka problem avhjälper man genom att defragmentera sin disk? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luzer Posted August 27, 2005 Share Posted August 27, 2005 Jag tror inte en usb disk är sämre än en fw disk, däremot gillar jag fw bättre för det känns mer genomtänkt och stabilt på nåt sätt. Men somsagt det är ju min "magkänsla" :) När du defragmenterar en disk så kastas informationen om på disken så att det inte blir stora "hål" mellan infon på disken utan generellt sett samlas allt utrymme som man inte fyllt med något i slutet av disken typ. Jag är ingen expert men så har jag fattat det som. Du bör inte defragmenera en disk med film/ljud material på när du är mitt uppe i ett projekt eftersom då kan det snarare dra ner prestandan eftersom bitar av ditt material kan hamna långt ifrån varandra på disken och den får jobba mer och det tar längre tid. Å andra sidan tror jag det är bra att göra en defragmentering precis innan man går på ett nytt projekt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts