BA2 Posted August 5, 2005 Share Posted August 5, 2005 Gah, jag hittar inte filtrena i Premiere. Sanningen är väl den att jag inte hittar något alls där i princip, vet inte om jag har fått någon cp gammal version eller ifall det bara är drygt att jobba med ifall man är noob. Men det är inte därför jag startar den här tråden. (enbart delvis) Filter kan vara snygga, och jag vill ha snygga filmer. Vilka program har bäst filter, och hur pass mycket kan man redigera de olika färgskalorna egentligen, hue/saturation, shadows, color balance och dylikt? Jag tänkte såhär; importera allting till photoshop och ändra bilderna fram by frame. Vet ni hur snygga grejer man hade kunnat göra? Grejen är väl bara den att det är så otroligt drygt att man dör efter ett tag. Finns det ingen autofunktion, och om inte, why? Och kanske den viktigaste frågan, finns det måhända redan i Premiere eller någon annanstans bara det att jag är ignorant? :P 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sound_front Posted August 6, 2005 Share Posted August 6, 2005 Okey! under fliken effekts, video effekts, så hittar du filter! men annars så fixa magic bullet edit! Skit bra filter! sen fatta jag inte så mycket mer av din fråga men där finns auto color å skit me! Mvh/ Martin L 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BA2 Posted August 8, 2005 Author Share Posted August 8, 2005 Nog bara jag som är dålig, men en sak som går i photoshop och är en pre set effect är så att man får det att se ut som titelskärmen i metal gear solid 3. Kan man göra som i flash annars, att man tar en effekt och typ ställer den på 3, och 10sekunder senare på 30, och så säger man åt den att automatiskt höja den gradvis? Eller t ex vertical hold gör att att sträck dras på skärmen uppåt hela tiden. Den har inga inställningar, men jag skulle vilja öka hastigheten på den så att det ser ut som ett klipp som hoppar, som i analoga filmvisningar. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts