Samuelsson Posted August 2, 2005 Share Posted August 2, 2005 Har nu fått ytterliggare problem i mina dvd produktioner... Försökte tidigare använda nero för att bränna dvd filmer men lyckades, kollade av en tillfällighet igenom adobe premiere skivan och upptäckte ytterligare ett program... nämligen "dvdit". använde detta till att skapa min första dvd film med menyer och allt. Problemet är att bilden på filmen inte blir ngt vidare bra, det blir streck vid snabba rörelser sådana streck somd et blir fall man kollar på tex. en dv film i datan. Dessa streck försvinner ifall jag kollar på ett projekt i adobe genom s-video utgången och in i teven, men inte när jag bränt dom på en dvd (har konverterat dom med adobes mpeg-encoder)... ngt som har ngn bra lösning? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sound_front Posted August 3, 2005 Share Posted August 3, 2005 Problemet är att du inte har de-interlace'at filmen innan du har brännt ut den! går att välja när du renderar ut den! Mvh/ Martin L 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samuelsson Posted August 3, 2005 Author Share Posted August 3, 2005 men ska inte det försvinna automatiskt när man kolla på det på en teve då? man får väl lite kvalitetsförlust när man deinterlaceare? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts