Ivan200 Posted July 31, 2005 Share Posted July 31, 2005 Tja Jag och en kompis pillade under våren med ett skräckfilmsmanus som vi spelade in delar av nu i sommar. Skulle vara kul att få lite respons hur det verkar - konstruktiv, givande kritik. (men anmärk inte på att det är klyschigt, det är helt meningen =)EVIL ZOMBIE II RETURN OF THE EVIL ZOMBIE V32.rar 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crapboot Posted August 1, 2005 Share Posted August 1, 2005 Oj det var på gränsen till ett långfilmsmanus. 57 sidor, inte illa. I början så kändes det hela mer som en komisk-skräckfilm. Skrattade högt åt vissa scener och dialoger, det var verkligen skitroligt. Men senare så blev allt mer eller mindre allvarligt och en seriös zombierulle. Det var skitmånga karaktärer att hålla koll på, men alla karaktärer som brukar vara med, fanns där. Tyckte om vändingen hos Rufus, som var den stora ledaren och senare blev antagonisten, förrutom alla zombies. Min favoritkaraktär var ändå Sam, han var skitrolig. :) Slutet kändes lite sådär. Kändes lite tomt nu i efterhand när jag läst de 57 sidor. Hade velat haft något mer egentligen. I stora drag så blev det lite virrigt, men man kunde ändå hålla koll på det mesta. Men tycker att ni gjort ett bra jobb med manuset! Det var väldigt underhållande att läsa! Riktigt imponerande för att vara erat första manus. Hur har det gått att filma det här? Verkar inte vara en lätt match, mycket blood and Gore och svåra platser att spela in på. Det skulle vara skitroligt att göra en sådan här film någon gång. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan200 Posted August 8, 2005 Author Share Posted August 8, 2005 Tja! Fan vad skoj att du gillade det, gör oss glada =) Riktigt kul att du skrattade åt början, det var precis så som vi tänkt oss att man skulle göra, bra att också andra kan uppskatta vår humor ;) Det finns en anledning till att tonen blev seriösare under filmens andra hälft, men det vill jag inte gå in på nu. Angående slutet är det nog precis som vi ville ha det; abrupt och plötsligt, men håller med om att det saknas en del, för oss kändes det mest som att allt gick för hastigt framåt, men det var supersvårt att dra ner tempot när man en gång börjat. Hm, att filma det gick tyvärr inte alls som väntat; ett par skådespelare (Ashley och Barbara) hoppade av, vi fick problem med Statistföreningen, kameran pajade osv. osv. Det hela slutade med att vi filmade de "coola" scenerna (dessa blev dock jävligt bra enligt mig), helt omstyrda och anpassade till att bli någon slags promoreel. Vi ska klippa ihop den till något fint nu under hösten och meddelar sedan när den finns på nätet. Vi har inte tänkt över hur vi ska vidare än; om vi ska försöka filma hela manuset senare, vilket ju skulle vara superkul, eller lägga projektet på is. Vi får se hur det går, kanske skickar vi ut promofilmen till några producenter eller något, får se hur det blir. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crapboot Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 Ja för tusan, klippt ihop det fort. Ska bli kul att se den. :D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts