Pure Posted February 13 Posted February 13 Hej Jag hoppas någon vänlig själ här kan hjälpa mig i rätt riktning med vilken kamera som kan vara rätt för mig. Det jag är ute efter är en handhållen trådlös kamera som kan kopplas ihop med Mevo-appen. Den ska användas för att livestreams till YouTube via mevo i en multikamera-setup. Vad jag kan se ska NDI (HX?) kameror gå att hitta i appen om de ligger på samma WiFi-nätverk som styrenheten, men kan bara hitta fasta små webbkameror som har stöd för det. Jag behöver en variant med display så att den som går runt och filmar själv kan se bilden. Den får gärna också ha någon form av stabilisering/gimbal så att bilden inte blir allt för skakig. Vi vill helst undvika iPhones som kameralösning då vi är oroliga för att dessa ska överhettas när vi filmar i upp till 2h i streck. Om ni har tips på kameror mottages detta tacksamt! Smidig hantering och pris är viktigare än många funktioner och extrem upplösning. Ps. I andra hand kan förslag på helt annan setup vara aktuellt. Viktigt bara att en lekman kan ratta tekniken då vi inte pratar om några proffs eller studioproduktion. Tack på förhand! 0 Quote
Recommended Posts