neolit Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 Jag har redigerat en fil på 13 Gb på Windows Movie Maker, klippt och fixat lite. Jag trodde väl att filen (när jag skall spara den) skulle minska sig, men, det hade den inte alls gjort. Efter att jag klippt några scenner och sånt, fick jag se det slutliga resultatet att det var 11 Gb av den. Hur kan man göra på bästa sätt, både för att DVD-spelaren skall spela upp den rätta formatet mpeg2 och för att man skall kunna få plats på en DVD-skiva en film vars längt är 55min. Och att kvalitén inte försvinner märkbart? Tacksam för svar Neo 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 Skulle också gärna villja veta svaret på den frågan. Men jag har ett tipps, redigera INTE dina filmer i movie maker. Använd Pinnacle studio 9. Det är billigt, dugligt bra (mycket bättre än movie maker) och lätt använt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neolit Posted June 24, 2005 Author Share Posted June 24, 2005 Ska få prova det programet då Tack 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts