Jump to content

Program till animering?

Tor nilsson

Recommended Posts

Det är unsupported file format har ja för mig, jag har gjort om de till .avi men då blir kvaliten kass. Testade nåt flash to video program också. Som jag fatatt det är det nåt me flash actions script som gör det svårt att få över till video, synd, för det blir fint i flash tycker ja

Läste nyss att Adobe skulle köpa upp Macromedia... så man kan ju alltid hoppas att integrationen mellan flash och video blir lättare...

Själv har jag aldrig riktigt fått någon bukt med flash, jag har sett många skitbra animationer i flash så det är väl bara något som jag har problem med...

Jag brukar köra med Monkeyjam, den tar direkt från DV eller TWAIN-scanner och gör numrerade png eller bmp. Den förbereder exposure sheets och kan exportera som avi... nackdelen är dock att den så att säga bara gör vad en simpel animationfilmkamera gör. med andra ord: man måste lägga upp lagren framför kameran eftersom videon som kommer ut ur programmet är bara ett lager... Jag vet, det är långt ifrån så avancerat som flash, men den kan fungera för s.k. pencil tests, och cutout som i south park... med de begränsningar som finns för avi.

Du kan ju förstås importera bilderna från monkeyjam till PPro, AF, Flash och många andra program...

lycka till