ejje Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 Hur gör ni när ni tar musik till er film? Tar ni den musik ni vill ha och hoppas på att ingen bryr sig? Tar ni gratismusik från olika sidor? Gör ni (eller någon vän) er musik? Skulle vara bra att veta då man är amatör på ämnet och vill göra rätt för sig :) Tack på Förhand :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Santafantasma Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 så här gör jag: Om det är en oseriös film som jag inte kommer att visa någonstans, förutom för kompisar, tar jag vilken låt som helst som passar... Om det är en seriös film som jag skickar till festivaler och liknande, så väljer jag först en låt som passar, sen kontaktar jag någon musiker (via voodoofilm, eller filmcafé t.ex.) och ber dom göra musiken. Du kan aldrig få mer än ett nej, så var inte rädd för att fråga!=) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hwagang Posted June 16, 2005 Share Posted June 16, 2005 [citat=ejje]Hur gör ni när ni tar musik till er film? Tar ni den musik ni vill ha och hoppas på att ingen bryr sig? Tar ni gratismusik från olika sidor? Gör ni (eller någon vän) er musik? Skulle vara bra att veta då man är amatör på ämnet och vill göra rätt för sig :) Tack på Förhand :)[/citat] Fråga någon av oss som mest håller på med musik: de flesta av oss gör gärna musi till en film i vilken genre som helst bra för att det är kul (nu pratar jag ju kanske för mej själv men...) ;) -då får du ju originalmusik som ingen kan gnälla på... mvh/Hwagang 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattsand Posted June 17, 2005 Share Posted June 17, 2005 glöm inte att man kan *betala* för att få det man vill ha också. det stör mig lite ibland att folk köper kameror för 30.000, kanske film för lika mycket, låtsasvapen och annan rekvisita för ännu mer, jobbar gratis ett halvår, men sedan kräver att musiken ska vara gratis. för typ 5.000 spänn kan du köpa rättigheterna till exakt den låt du helst vill ha, undantaget hitlåtar och internationella kändisar som är dyrare. /mattias 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts