Jump to content

Handla i Asien men i vilken stad...

anders10

Recommended Posts

Hej!

Har rest runt ganska mycket i asien. Första gången var 1989. Under den tiden plåtade jag ganska mycket och blev överlycklig när jag såg dom fantastiskt låga priserna på kameraprylar. Detta var i Hong Kong. Samma år var jag i Singapore och det var likadat där, rena julafton i butikerna!

1993 kom jag tillbaks till Singapore och fick en smärre chock över hur priserna hade gått upp. 95 var jag i KL (Kula Lumpor) och jag tyckte inte det var så extremt billigt där heller. 97 var jag i Indien och där var allt BILLIGT! men jag plåtade inte så mycket och jag sysslade inte med video så jag reflekterade aldrig över priserna på kameratillbehör. Jakarta, Bangkok och Manila är ju bra choppingstäder men jag har aldrig kollat prisr på tillbehör där.

Jag skall åka en liten tur till nästa år och tänkte då passa på att handla prylar till min videokamera.

Är det någon som nyligen varit i asien och handlat som kan tipsa mig om vart man fortfarande kan göra klipp på dessa åtråvärda prylar...?

(batterier, filter, kameraväskor, videolampor, stativ, etc etc)

Oj... det blev en lång fråga !

Vänligen

Anders Nilsson