zappatilias Posted March 20, 2003 Posted March 20, 2003 Är det någon som har sett den? Isf undrar jag om någon vet hur dem gjorde dem liksom "snabba" kamerarörelserna i inledningen för jag tror inte bara dem flyttat kameran väldigt snabbt. Tänkte att dem kanske använt något morph program, eller? Har nada aning. 0 Quote
nicke Posted April 3, 2003 Posted April 3, 2003 Är det en amatör eller "proffsfilm"? Kan man se den på internet så vill jag gärna se! 0 Quote
vilcans Posted April 3, 2003 Posted April 3, 2003 Det är en amatörfilm tror jag. Den finns på Paradiso i alla fall. 0 Quote
street Posted April 18, 2003 Posted April 18, 2003 den har visats på z tv ett antal gånger också vet jag för några år sedan 0 Quote
schönis Posted June 2, 2003 Posted June 2, 2003 Är det den sceenen då han springer sakta och bakgrunden rör sig snabbt???? För isåfall..... Jag tror de har gjort som så att de har filmat en kille som springer på typ ett rullband. Med en bluescreen bakom. Sen bakgrunden där allt Rör sig snbbare är att de har gjort en åkning och filmat skogen och sen speedat upp farten och använt effekten strobe... Strobe är en effekt som kan finnas i en del kameror och götr så att allt smällter ihop liksom.... var det den sceenen du menade???? 0 Quote
erik_svedang Posted June 5, 2003 Posted June 5, 2003 om du menar den där de zoomar jättesnabbt så ha de väl bara ökat hastigheten i redigeringsprogrammet på just den tid då kameran zoomar. Jag har lekt själv med det och det blir mkt bra. 0 Quote
Wombator Posted November 22, 2003 Posted November 22, 2003 Om du menar när han springer där så har jag faktiskt gjort så i en film en gång... då satt jag i mitt garage med en blå playwoodskiva bakom mig, riggade upp kameran på ett stativ och filmade typ min överkropp och pendlade med armarna... sen så filmade jag i sidled från en bil och klippte ihop klippen med bluescreen.. sen kan man lägga lite blur på bakgrunden så ser det fint ut.. 0 Quote
Gomer Pyle Posted April 13, 2004 Posted April 13, 2004 Apropå Swisch Pan och Swisch Zoom. Effekten är skapad med två olika tagningar som är ihoplagda i ett effekt program (Discreet Inferno) sedan är zoomen och panoreringen konstgjorda med en enkel DVE röresle utifrån det med kraftig rörelse oskärpa. Hoppas det räcker som förklaring. Tack för visat intresse, mvh Gomer Pyle (...som gjort effekterna i "B vs S") 0 Quote
Recommended Posts