Gå till innehåll

Analog video till Premiere Pro 1.5 ???


Dr Tinnitus

Recommended Posts

Hej.

 

Har gjort en nyinstallaton i min dator och kör nu XP och Premere Pro 1.5.

 

Jag vill gärna kunna fånga in vanlig analog video (VHS/S-VHS) till Pro 1.5 för vidare redigering och se slutligen kunna göra filmer som kan läggas ut på nätet med bra kvalitét och vettig filstorlek så att vem som helst kan se dem, eller bara för att kunna få in mina egna gamla VHS-filmer och lagra dem på DVD-skiva.

 

Hur gör jag då?

 

Jag har installerat VDM Vivo 2.20 och trodde därmed att jag skulle få upp ett nytt val i menyn på Pro 1.5 där jag kunde välja analog Capture, så blev det ju i Premiere 6.5, men inte nu i Pro 1.5. Varför?

 

Jag har även installerat WME encoder, och det går att fånga in analog video den vägen, men det ser så "ryckigt ut" och sen när man öppnar den sparade filen i Pro 1.5 för att redigera den, så ser det lika jäkla hackigt och ryckigt ut, som om det fattas info eller bildrutor? Ska det bli så, och försvinner det när man är klar och har sparat det riktigt?

 

Alla tips och förslag mottages tacksamt.

 

 

Dr Tinnitus

Länk till kommentar
Share on other sites

Hejsan!

 

I premiere pro programmet!

Välj via menyerna Help -> Serch Skriv sedan in capture analog och tryck serch.

 

Då får du fram en lång lista på vänstra sidan. Kanske Preparing for analog capture står något som kan hjälpa dig!

 

Lycka till!

 

/Jari

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Jasto]Hejsan!

 

I premiere pro programmet!

Välj via menyerna Help -> Serch Skriv sedan in capture analog och tryck serch.

 

Då får du fram en lång lista på vänstra sidan. Kanske Preparing for analog capture står något som kan hjälpa dig!

 

Lycka till!

 

/Jari[/citat]

 

 

Hejs..

 

Jag har visserligen redan läst där, men tar det gärna en gång till, man kan ju ha missat nåt.

 

Tack ändå.

 

 

Dr Tinnitus

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...